A mi (kis)városunk - Ócsa

Ilyen város nincs még egy!
Itt minden máshogy történik, és általában az is rosszul. Ha egyszer lesz itt vezetőváltás, ez a blog lesz a vádirat.
(De kisvárosunkat mi így is szeretjük ... - Ámbár, megvan a saját véleményünk.)

2011. június 18., szombat

Klub történet ( - ha én egyszer ezt elmesélem)

Immáron a második forrásból értesültem kósza hírek szerint, hogy (állítólag) feljelentették a nagy tiszteletben álló kintornást.  Talán több mint egy hónapja az egyik járókelő említette, hogy a nevezett személy magából kikelve sajátos stílusban állított meg egy autóst az úton és hangosan vádolta meg ezzel.  Ha jól tudom, valami papírt is lobogtatott. Állítólag egy névtelen levél adja az alapot, ha igaz. Amikor közölték a vállalkozó tanárral, - mert az illető az, - hogy ez nem állja meg a helyét, akkor a célmegjelölést másra ruházta.
Ez az egész történet nem is érdekel, de mint a klubban is mesélik, több embert is megbotránkoztat. Na nem a belső privatizáció, hanem az eljárás, a vádaskodás. Az állítólagos sértett fél, vagyis a vállalkozó szellemű bérlő, és kínlódása nem igazán érdekel, hiszen nekem semmi közöm hozzá. Az, hogy ő hol és hogy sütögeti a pecsenyéjét eddig sem érdekelt. Az arroganciája, és támadó fellépése különösen felháborító egy tanártól. Akkor is, ha egyesek szerint ez nagy köztiszteletben áll. Ő tudja ugyanis, hogy mit tett és mit nem, avagy mit vállalt és mit kockáztatott eddig, vagy korábban. Ez az ő és az iskola-önkormányzat biznisze. Semmi közöm hozzá, habár a közpénzek felhasználása, jó, vagy rossz irányban mindig is közérdeklődésre számító dolog. Ezek feltárása, közszemlére és nyilvánosságra hozása pedig nem üzleti, kérdés, hanem törvényi kötelezettség. A város gazdálkodása, és benne az iskola, az önkormányzat költségvetése nyitott és hozzáférhető. A közintézmények költségvetését érintő szerződések is azok, hiszen közpénzről van szó. Így nem is értem az egész történet és a magánszféra reakcióját, még akkor sem, ha valami titkos, láthatatlan erő, vagy sejtetés, vádaskodás van a háttérben.
Az iskola és az önkormányzat hozzáállása a vállalkozóként fellépő pedagógus stílusa, viselkedésmódja, szavai azonban mindig és talán most is meglepnek, mert összességében ez tanárhoz méltatlan cselekedett.  Ahogy a rágalmazás is.  Azonban úgy tűnik ez így szokás. Sőt, - bár kétlem, - az állítólagos feljelentés is azzá válik, ahogy az adatlopás, vagy a személyes adatok közzététele. Ezek azonban nem egy emberhez, hanem sokkal inkább egy érdekhez kötődhet. Ugyanahhoz az érdekkörhöz. A helyi uralkodó és hatalmat gyakorló körhöz. Nekem ebben nincs szerepem, engem nem is érdekelne, ha nem találnának meg vele.  Ezt is csupán azért írom, mert több hónap után most ismét tőlem kérdezték, hogy mi újság?  Igazából nem tudom.  Tudjuk, hogy kilóg a lóláb, de ezt mindenki látja, ha itt él. Hogy most ki akadt fel ezen, azt csak az érintett feleket izgatja. Én nem vagyok az, míg meg nem bilétáztak. Azt, hogy valaki nekem címez valamit és megtisztel azzal, hogy célozgasson, rám asszociáljon, és ismét a háttérből rágalmazzon, mert üzleti érdekének sérelmét látja egy közintézményt érintő történésben, - hát nem tudom. Csupán azt, hogy manapság már nem elég tisztességesnek lenni, hanem annak is kell látszani. Ha igaz az eljárás és tisztségesen lezajlik, akkor az érintettek felek is azok maradnak.   Most akkor ennek szellemében nem értem az egész felvetést, mint pletykát.
Ismétlem, különösebben nem érdekel a dolog, bár most már kíváncsisággal várom a további történést, de gondoltam, hogy ha már személyesen nem keresnek meg ezzel a kérdéssel, akkor már a társalgási szinten, vagy sunyin a hátsó fertályban erről, mint személyemhez kapcsolhatót ne essen szó, még úgy se, hogy szobakerülő elkövető, csupán azért mert nem én követtem el.
Én nem vettem magánvállalkozásba és nem béreltem, nem szakítottam ki iskolarészt, vagy termeket,  nem szülinapozok ott, esténként nem bulizok, ez nem az én saram, vagy érdekem. Nem is nekem fizetnek kártérítést a városházáról, bár ez engem is érint, mert nekem is benne a pénzem, de nem velem van perben, haragban illetve bírósági szakban az iskola/önkormányzat sem.
Nem értem, de akár érthetem is az egészet. Egy régóta fennálló és eluralkodott dolog egyszer csak felszínre kerül. Valaki meglovagolja az ügyet, ez érdekszférát sért, és aztán a vétkes, a hibázó megsértődik, berág, és csapkodni kezd a levegőben maga körül. Jól ismert ez a celeb világból. 
Haragosan bűnbakot keresni és másra mutogatni, a helyütt, hogy belátnánk, tévedtünk. A köztisztelet, köztisztességet feltételez.   Kár ez ellen véteni és még zajongani. Eddig és ne tovább. 
*

8 megjegyzés:

  1. Fo-lak! Attól, hogy hitelesnek tűnő hazugságokat írsz, még HAZUG vagy!

    VálaszTörlés
  2. Amarna. Húzz vissza a Mádenciára, a faszságaidat meg tartsd meg magadnak! FideszKISZtitkár senkiházi.

    VálaszTörlés
  3. Óh! Látom, hűséges mádencialátogató vagy! Persze, bunkó hozzászólásodból ha nem erősíted meg sem lett volna nehéz kitalálnom.

    VálaszTörlés
  4. Óh, látom, hogy te meg az a gyökér maradtál, aki voltál.

    VálaszTörlés
  5. A következetesség erény, az intelligenciahiány fogyatékosság!

    VálaszTörlés
  6. Jól van Charlie.
    "Sose minősítsd rosszindulatnak azt, amire az ostobaság is éppen elégséges magyarázat."
    Robert Anson Heinlein

    VálaszTörlés
  7. Amarna! Te is egy pitiáner szar alak vagy, mint a Bukodi-Horváth páros és a Spák. Nekik mesélj az intelligenciáról és arról, hogy nem a közvagyonból verjük a nyálunkat. Irogatod ide is az "okosságot". Ne erőlködj, ezzel nem tűnsz többnek, mint, aki valójában vagy.

    VálaszTörlés
  8. Mindig így van ez. Ha kiborul a bili, akkor a szarcsimbókok vannak feljebb.
    Ha mindent tisztességesen végeztek volna, akkor nem lenne mit félni és nem kéne vádaskodni, meg máshol kutakodni.
    A tanár úrnak is tett már annyit, hogy többek szemét piszkálja a gátlástalansága.
    Az ivócimborák és a juttatásban részesülő haverok persze, hogy felháborodva védelmezik a barátjukat. De mi van a többséggel, vagy azokkal, akiknek a béren kívül semmi sem jut. Sokszor munka sem, főleg most hogy a régi gyárunkat is bezárták. Szóval nem kell erőből nyomulni, ha már nem jön össze minden úgy mint rég. Nem volt elég a lenyúlásból?

    VálaszTörlés