A legelső levelemre a Mávtól a következő válasz levelet kaptam:
A Budapest-Nyugati pályaudvar – Lajosmizse vasútvonalon (142-es) az infrastrukturális feltételek hátrányos változása (pályaállapot romlás) szükségessé tette a vonatközlekedést meghatározó úgynevezett technológiai idők módosítását. Ez okból a jelenlegi menetrendet a jövőben nem lehet fenntartani, ezért 2010. december 12-től a személyvonatok többsége új menetrendi struktúra szerint közlekedik. A változás sajnálatosan érinti az Ön által jelzett 2815-ös számú (Lajosmizséről jelenleg indul 11:29) és a Budapest-Nyugati pályaudvarról jelenleg 13:48-kor induló 2834-es számú járatokat.
Jelezzük, hogy 2010. december 12-től a délutáni munkába járásra a Lajosmizséről 10:42-kor induló személyvonatot ajánljuk, ami a jelenlegi 13:27-es érkezés helyett 40 perccel korábban 12:47-kor fog Budapest-Nyugati pályaudvarra érkezni. A hivatásforgalmi igények kiszolgálása érdekében Budapest-Nyugati pályaudvarról Lajosmizse irányába 12 óra 18 perctől ütemes menetrend szerint, óránként indulnak személyvonatok (minden óra 18 perckor).
Természetesen folyamatosan figyelemmel kísérjük a hozzánk érkező észrevételeket. Azokat megvizsgáljuk, és amennyiben a feltételek és lehetőségeink is biztosítottak, kezdeményezzük a reális igényeket kielégítő módosítások bevezetését. Mindemellett jelezzük, hogy a jelenleg fennálló infrastrukturális korlátok miatt a 142-es vonalon közlekedő vonatok 2011.évi menetrendjének módosítására jelenleg nincs lehetőség.
A vonalon tapasztalt késések kapcsán jelezzük, hogy a vonatok menetrendszerinti közlekedését - kötöttpályás jellegükből adódóan - sajnálatos módon több tényező is befolyásolhatja hátrányosan. A biztosítóberendezések, vontatójárművek és személyszállító kocsik műszaki meghibásodása, balesetek és egyéb előre nem látható és ebből adódóan ki nem védhető események is kedvezőtlen hatást gyakorolhatnak a menetrendszerűség betartására. Egy másik igen fontos tényező a menetrend szerinti közlekedésben, az egyvágányú pálya, amely számos nehézséget gördíthet a forgalom lebonyolítása elé. Amennyiben a vonalon egy vonat bármilyen okból késik, több járat menetrendjét befolyásolhatja negatívan, mivel a vonatok találkozása, csak a kijelölt és megfelelő berendezéssel, illetve személyzettel ellátott állomásokon lehetséges. A normál üzemmenettől való eltéréseket - a kötött sínpálya és a közlekedés biztonságának szigorú szabályozása miatt - nem lehet a közúti közlekedésnél megtapasztalható rugalmassággal kezelni, emiatt bizony többször előfordulhatnak késések. Az ebből adódó kellemetlenségek miatt szíves elnézését és megértését kérjük.
Köszönjük megkeresését. A leírtak kapcsán szíves megértésére számítunk.
Jelezzük, hogy 2010. december 12-től a délutáni munkába járásra a Lajosmizséről 10:42-kor induló személyvonatot ajánljuk, ami a jelenlegi 13:27-es érkezés helyett 40 perccel korábban 12:47-kor fog Budapest-Nyugati pályaudvarra érkezni. A hivatásforgalmi igények kiszolgálása érdekében Budapest-Nyugati pályaudvarról Lajosmizse irányába 12 óra 18 perctől ütemes menetrend szerint, óránként indulnak személyvonatok (minden óra 18 perckor).
Természetesen folyamatosan figyelemmel kísérjük a hozzánk érkező észrevételeket. Azokat megvizsgáljuk, és amennyiben a feltételek és lehetőségeink is biztosítottak, kezdeményezzük a reális igényeket kielégítő módosítások bevezetését. Mindemellett jelezzük, hogy a jelenleg fennálló infrastrukturális korlátok miatt a 142-es vonalon közlekedő vonatok 2011.évi menetrendjének módosítására jelenleg nincs lehetőség.
A vonalon tapasztalt késések kapcsán jelezzük, hogy a vonatok menetrendszerinti közlekedését - kötöttpályás jellegükből adódóan - sajnálatos módon több tényező is befolyásolhatja hátrányosan. A biztosítóberendezések, vontatójárművek és személyszállító kocsik műszaki meghibásodása, balesetek és egyéb előre nem látható és ebből adódóan ki nem védhető események is kedvezőtlen hatást gyakorolhatnak a menetrendszerűség betartására. Egy másik igen fontos tényező a menetrend szerinti közlekedésben, az egyvágányú pálya, amely számos nehézséget gördíthet a forgalom lebonyolítása elé. Amennyiben a vonalon egy vonat bármilyen okból késik, több járat menetrendjét befolyásolhatja negatívan, mivel a vonatok találkozása, csak a kijelölt és megfelelő berendezéssel, illetve személyzettel ellátott állomásokon lehetséges. A normál üzemmenettől való eltéréseket - a kötött sínpálya és a közlekedés biztonságának szigorú szabályozása miatt - nem lehet a közúti közlekedésnél megtapasztalható rugalmassággal kezelni, emiatt bizony többször előfordulhatnak késések. Az ebből adódó kellemetlenségek miatt szíves elnézését és megértését kérjük.
Köszönjük megkeresését. A leírtak kapcsán szíves megértésére számítunk.
Egyszóval a Budapest-Nyugati pályaudvar és Lajosmizse között közlekedő személyvonat utasai nagy ívben le vannak sz...-va,az senkit nem érdekel hogy mivel és hogyan jut el a munkahelyére időre ,hogy ne kelljen másfél órával munkakezdés előtt beérni,amit természetesen a munkahely nem fizet ki senkinek pluszmunka fejében!
Csak tudnám hol van az a levél, vagy átírat, amit (az online fogadóórán említett az akkori alpolgármester, hogy) az önkormányzat vagy maga Bukodi Károly írt a MÁV-nak a vasúti átjáró kiépítése kapcsán. Netán hol lelhető nyoma annak, hogy intézkedett ez ügyben, avagy beszélt a vasúttársaság illetékesével.
Ne feledjük a probléma már 2008 előtti!
*
h.v.orsi
*Csak tudnám hol van az a levél, vagy átírat, amit (az online fogadóórán említett az akkori alpolgármester, hogy) az önkormányzat vagy maga Bukodi Károly írt a MÁV-nak a vasúti átjáró kiépítése kapcsán. Netán hol lelhető nyoma annak, hogy intézkedett ez ügyben, avagy beszélt a vasúttársaság illetékesével.
Ne feledjük a probléma már 2008 előtti!
*
Tudtommal már többen is panaszolják a délelőtti indulást Ócsáról. 11 óra tájt semmi olyant nem tudok, amivel délre be lehetne érni a fővárosba. De állítólag a 14 órás munkakezdéshez sem jó a jelenlegi vasúti kapcsolat.
VálaszTörlésA sorozatos késések megvannak. A MÁV a saját igen lassú eljutási sebességét és vele a menetrendet sem képes tartani.
A vezérek fizetését, a pénz kiáramlást azonban igen.
Volt erről egy külön poszt, abban is épp arra volt panasz, hogy kicsit problémás az új menetrend. Ott is leírtam, leírom újra.
VálaszTörlésTényleg problémás, de alapvető változást hozott, ugyanis délután be- és kifelé is óránként járnak a vonatok. Nekem nagyon szimpatikus lépés volt, hogy immár nem a 10-15 éve változatlan struktúrát vezették be újra, hanem komoly változás történt.
Sajnos az órás ütem és a jelenlegi keresztek nincsenek nagyon összhangban, éppen ezért délután befelé kb. fél órával nőtt a menetidő a Lajosmizse-Bp.Nyugati viszonylaton. Ez eléggé sajnálatos, de még mindig azt mondom, hogy az órás ütem nagy előrelépés.
Viszont amiről nem az ütemesség tehet, az a délelőtti... hogy is mondjam, alacsony kapacitás. Kissé abszurd, hogy délelőtt (9 és 12 között) hétköznap 2, hétvégén 1 vonat érkezik csak a Nyugatiba. Ugyanez kifelé: ugyanebben az idősávban 2 vonat indul.
Kifelé 12 után rögtön javul a helyzet, de befelé nem, csak a 14:27-es érkezéstől van az órás ütem.
Ezt a kis "bakit" ki lehetett volna simán küszöbölni, szerintem az ütem mehetett volna egészen a reggeli csúcsidő elmúlása után. (Ha a keresztek is engedték volna.)
Meg az is kicsit problémás, hogy az utolsó érkezés befelé 22:22, az utolsó indulás kifelé 22:33 a Nyugatiban. Azért ezt 1-1 órával meg kéne már növelni, épp itt lenne az ideje...
A reggeli első vonat a Nyugatiból szintén abszurd, hogy csak 6:18-kor indul, ezen is változtatni kéne. (Kicsit nehéz a keresztek miatt, de nem lehetetlen.)
Apropó, keresztek. Gondolom mindenki látja a problémát, hogy a 142 vonal tragédiája az alacsony pályasebesség mellett a keresztlehetőségek ritkasága. Ha Inárcs-Kakucson meg Gyálon az ott lévő kitérőket nem elhanyagolták és bezárták volna, akkor máris egészen más lenne a helyzet. Ehelyett van ~20-25 percenként egy-egy kitérési lehetőség, ami olyan 45 perces követést tesz lehetővé. Fél órás ütemben túl sok, 1 órásnak kevés. A késéseket meg lehetetlen kezelni.