Ma minden szó nélkül eltűnt a Volán 14:40-kor Budapest-Népligetről induló járata.
A menetrend szerint közlekedő Budapest-Alsónémedi-Ócsa járatra a megszokottnál is többen vártak a Népliget induló/vég-állomáson a fagyos hidegben. Hiába. Az sehol sem volt. Eltűnt. A buszt a tájékoztató mégis az indulási időpont szerint elindítottnak jelezte. Volán statisztika szerint rendben. Azonban ennek ellenére több mint negyedóra elteltével sem került elő a járat és nem is állt be a jelzett 27-s állásra. Pár utas, köztük ócsaiak és alsónémediek bementek a forgalmi irodára érdeklődni. Ott csak tágra nyílt szemekkel néztek az érvényes jeggyel és bérlettel rendelkező hoppon maradtakra. Csupán azt a választ kapták, a szerződött utasok, hogy mindjárt felhívják a buszsofőrt. Az idő közben telt, a fagy nem enyhült. A hidegben várakozók nem enyhültek legfeljebb meghűltek. Válasz, tájékoztatás, magyarázat nem érkezett sem szóban, sem az utastájékoztatón keresztül. A volán járata vezetőstül szó nélkül eltűnt. Hogy hova, azt annyira diszkréten kezelték, hogy még szólni sem szóltak a még mindig várakozóknak. 15 óra után pusztán annyi történt, hogy a következő 15:20-as szintén menetrend szerinti járatra megengedték a beszállást, amikor már elment a Alsónémedibe közlekedő 3 órási és a negyednégyes busz is. Ócsára nem indítottak a kimaradt helyébe sem mentesítőt, se nem intézkedtek arról, hogy a két köztes Alsónémedi-Felsőbabád járat kivételesen be- és haza hozza a cserbenhagyott utasokat. Ócsára ugyanis csak 15:20-kor, vagyis 40 perc mútával indult ismét busz. Ez idő alatt a kisebb lélekszámú Alsónémedire és Felsőbabádra kettő is elment.
A Volán dolgait nem kívánom firtatni. Elég az, amivel a sajtó és a közvélemény foglalkozik.
Viszont városunk közlekedése, és egyben az elérhetősége izgatja, és zavarja az érintetteket.
Mint már korábban a blog foglalkozott vele és hogy az emberek is látják, Ócsa város közösségi közlekedése nagyon színvonal alatti. Elmarad a térség és a szomszédos, kisebb lélekszámú településkétől is. Hiába vagyunk város, minket valahogy elkerül a fejlődés. Még Felsőbabádpusztára is jobb az eljutás a közeli nagyvárosból, mint a több mint 9000 lakosú Ócsára. Arról nem beszélve, hogy sok járat nem közvetlenül, hanem csak kerülővel jön ide. Érdekessége a dolognak, hogy az említett pusztát érintő járatok kikerülik városunkat. Még véletlenül sem kanyarodna be egy-egy a Bajcsyra egy megállás erejéig, hogy onnan folyassa útját a főváros, vagy vissza Dabas irányába. Pedig ezen vonalon dupla annyi busz jár, mint felénk. Másik érdekessége a buszközlekedésnek, hogy Inárcs, Kakucs, Újhartyán viszonylaton könnyebben s gyorsabban jut Budapestre és haza az ott élő községi lakos, mint a helyi ember. Az ottaniak ugyanis elérték, hogy a közlekedésük a gyorsabb és biztonságosabb autópályán zajlon. Így a három távoli községből hamarabb érnek céljukhoz. És akkor még azt nem részleteztük, hogy ott csúcsidőben 30 perenként van busz, ellenben a nagyobb Ócsával, ahol csak 50 percenként érhető el ez rosszabb minőségben. Ráadásul az is csupán a túlzsúfolt bekötő úton, az alsónémedis körutazással jó egy órányi idővel. Inárcs vonatkozásában ez alig több mint fél óra. Alsónémedit tekintve meg 15-20 percenként van elérhető busz. Szóval, nem csak az információáramlásban, a közlekedésben is alul maradunk. Hiába vásárolt a Bukodi Károly vezette önkormányzat 3,5 miliőért laptopot, ettől még sem a városi újság, sem a helyi busz menetrend nem olvasható. De még a helyközi járatok és a munkába járás, vagy a városunkba eljutás sem javult. Ha a fölöslegesen vásárolt laptopok árát közlekedésfejlesztésre, a buszmegállók kiépítésére fordította volna a városvezetés, akkor valami előrelépés érezhető lenne. Így azonban marad a méltánytalanul rossz közösségi közlekedés, a rettentőn rossz aszfaltozású utakon és fedetlen, hol sáros, hol jeges buszmegállóval jelzett útszéli várakozással terhelt ima a jobb sorsért.
Egyszer azért majd elgondolkodhatna ezen, és azon a Bukodi Károly vezette testület, hogy mit tudna tenni, miként tudna javítani Ócsa jelenlegi, sokat panaszolt közlekedési gondjain? Én várom azt az időt, igazodva a térség kisebb településeihez, vagy akár azokhoz felzárkózva amikor legalább félóránként indul majd egy járat a közeli nagyvárosba. Ha ebből minden második gyorsjáratként az autópálya igényvételével más útvonalon éri el a fővárost, akkor mondhatjuk majd, hogy a város és a szolgálató között tárgyalásokon a polgármester a lakosság érdekeit figyelembe véve sikert ért el.
Amíg azonban ezek a tárgyalások nem kezdődnek el és buszjáratok maradnak ki, és amíg a megbízhatatlan vonatok sem képesek tartani az amúgy is megnyirbált menetrendet, addig az újabb adóbefizetéseinknek és a polgármesterünkre, meg a testület munkájára fordítottaknak sem lesz sok értelme, hiába a megye közgyűlési tapasztalatokkal bíró intendáns pártoskodása.
A Volán dolgait nem kívánom firtatni. Elég az, amivel a sajtó és a közvélemény foglalkozik.
Viszont városunk közlekedése, és egyben az elérhetősége izgatja, és zavarja az érintetteket.
Mint már korábban a blog foglalkozott vele és hogy az emberek is látják, Ócsa város közösségi közlekedése nagyon színvonal alatti. Elmarad a térség és a szomszédos, kisebb lélekszámú településkétől is. Hiába vagyunk város, minket valahogy elkerül a fejlődés. Még Felsőbabádpusztára is jobb az eljutás a közeli nagyvárosból, mint a több mint 9000 lakosú Ócsára. Arról nem beszélve, hogy sok járat nem közvetlenül, hanem csak kerülővel jön ide. Érdekessége a dolognak, hogy az említett pusztát érintő járatok kikerülik városunkat. Még véletlenül sem kanyarodna be egy-egy a Bajcsyra egy megállás erejéig, hogy onnan folyassa útját a főváros, vagy vissza Dabas irányába. Pedig ezen vonalon dupla annyi busz jár, mint felénk. Másik érdekessége a buszközlekedésnek, hogy Inárcs, Kakucs, Újhartyán viszonylaton könnyebben s gyorsabban jut Budapestre és haza az ott élő községi lakos, mint a helyi ember. Az ottaniak ugyanis elérték, hogy a közlekedésük a gyorsabb és biztonságosabb autópályán zajlon. Így a három távoli községből hamarabb érnek céljukhoz. És akkor még azt nem részleteztük, hogy ott csúcsidőben 30 perenként van busz, ellenben a nagyobb Ócsával, ahol csak 50 percenként érhető el ez rosszabb minőségben. Ráadásul az is csupán a túlzsúfolt bekötő úton, az alsónémedis körutazással jó egy órányi idővel. Inárcs vonatkozásában ez alig több mint fél óra. Alsónémedit tekintve meg 15-20 percenként van elérhető busz. Szóval, nem csak az információáramlásban, a közlekedésben is alul maradunk. Hiába vásárolt a Bukodi Károly vezette önkormányzat 3,5 miliőért laptopot, ettől még sem a városi újság, sem a helyi busz menetrend nem olvasható. De még a helyközi járatok és a munkába járás, vagy a városunkba eljutás sem javult. Ha a fölöslegesen vásárolt laptopok árát közlekedésfejlesztésre, a buszmegállók kiépítésére fordította volna a városvezetés, akkor valami előrelépés érezhető lenne. Így azonban marad a méltánytalanul rossz közösségi közlekedés, a rettentőn rossz aszfaltozású utakon és fedetlen, hol sáros, hol jeges buszmegállóval jelzett útszéli várakozással terhelt ima a jobb sorsért.
Egyszer azért majd elgondolkodhatna ezen, és azon a Bukodi Károly vezette testület, hogy mit tudna tenni, miként tudna javítani Ócsa jelenlegi, sokat panaszolt közlekedési gondjain? Én várom azt az időt, igazodva a térség kisebb településeihez, vagy akár azokhoz felzárkózva amikor legalább félóránként indul majd egy járat a közeli nagyvárosba. Ha ebből minden második gyorsjáratként az autópálya igényvételével más útvonalon éri el a fővárost, akkor mondhatjuk majd, hogy a város és a szolgálató között tárgyalásokon a polgármester a lakosság érdekeit figyelembe véve sikert ért el.
Amíg azonban ezek a tárgyalások nem kezdődnek el és buszjáratok maradnak ki, és amíg a megbízhatatlan vonatok sem képesek tartani az amúgy is megnyirbált menetrendet, addig az újabb adóbefizetéseinknek és a polgármesterünkre, meg a testület munkájára fordítottaknak sem lesz sok értelme, hiába a megye közgyűlési tapasztalatokkal bíró intendáns pártoskodása.
Szóval van, és lenne mit tenni az adókivetések elrendelésén túl, a megszorításokon innen.
*
*
Ha valami nem tetszik járjál vonattal...
VálaszTörlésVagy inkább vegyél autót,azzal nincs ilyen probléma!
És fizetheted a súlyadót Károlynak!
Már megint rosszul vagy informálva. Azok nem laptopok voltak, hanem lopótökök.
VálaszTörlésA Polgármester úr(??)nak van autója, és gondolom az egész bagázsnak is. Mit foglalkozzanak ők a nyomorult földi halandó közlekedésével? Oldja meg mindenki saját maga! Ha Bukodi Károlynak is sárban, késve kellene eljutnia valahová, akkor lehet, hogy történne valami. Talán! Nem tudom, hogy mitől kapott városi rangot Ócsa, de egyáltalán nem tűnik annak, nagyon sok tekintetben. Remélem a polgármester is most már nagyon jól érzi magát az új bútorokkal berendezett laptoppal ellátott kis vackában, amit mi fizettünk meg, és nem azon jár a kis agya, hogy megint mivel lehet szívatni a jó népet! Én javasolnám neki például a havas, szinte járhatatlan utak takarítását! Máshol tudtommal enni lehet az utakról. Természetesen itt is Ócsa van lemaradva. Vajon miért nem csodálkozom már ezen? Nem baj, sokan viszik majd az ide látogatók közül Ócsa "jó hírét", a polgármester nagy büszkeségére! Gratulálok a "munkájához"! Ha tehetném, már elköltöztem volna innen!!!
VálaszTörlés