A mi (kis)városunk - Ócsa

Ilyen város nincs még egy!
Itt minden máshogy történik, és általában az is rosszul. Ha egyszer lesz itt vezetőváltás, ez a blog lesz a vádirat.
(De kisvárosunkat mi így is szeretjük ... - Ámbár, megvan a saját véleményünk.)

2011. január 9., vasárnap

KRESZ módosítás

Közel száz ponton változott a KRESZ idén január elsejétől. Emelkedik majd a helyszíni bírság összege, és mostantól távoktatásban is letehetjük az elméleti vezetői vizsgát.

A legnagyobb visszhangot az a módosítás keltette, amelynek értelmében a hét és fél tonnánál nagyobb tehergépkocsikkal reggel hat és este tíz óra között nem szabad előzni az autópályákon.

De nem ez az egyetlen lényeges módosítás. A parlament döntése értelmében idén július 1-jétől a gyorshajtók, a biztonsági öv használatát elmulasztók, az ittasan vezetők, valamint a tilos jelzésen áthajtók tízezer és háromszázezer forint közötti helyszíni bírságot kockáztatnak.

A módosítás másik, szintén júliustól életbe lépő fontos eleme az lesz, hogy a Közlekedési Hatóság által kezelt központi bírságnyilvántartás adatai alapján a bírsággal tartozók járművét a hatóság a közlekedési ellenőrzés során visszatarthatja, egészen addig, amíg a bírságot meg nem fizetik.

Ugyanakkor már most januártól lehetősége van a Közigazgatási Hatóságnak arra, hogy a lejárt bírsággal rendelkező személyek járműveit kitiltsa a forgalomból.

A hatóságot sürgeti viszont az a változás, amelynek értelmében az objektív felelősség körébe tartozó közlekedési szabálysértések esetében az elsőfokú határozatot az elkövetéstől számított kilencven napon belül kézbesíteni kell.

A törvény megtiltja a reklámtáblák elhelyezését a közutak közvetlen környezetében, illetve lakott területen kívül az úttest mellett is. A tilalom az utóbbi esetben nem vonatkozik a négy négyzetméternél kisebb reklámtáblákra, a benzinkutak cégjelzéseire, és a közérdekű tájékoztatást szolgáló táblákra.

Végül, de nem utolsósorban a hétvégi kamionstop előírásai is változtak: a korlátozás alól felmentést kaptak a gyógyászati célú, valamint a közüzemi és közérdekű beruházásokhoz használt tehergépkocsik.

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése