A mi (kis)városunk - Ócsa

Ilyen város nincs még egy!
Itt minden máshogy történik, és általában az is rosszul. Ha egyszer lesz itt vezetőváltás, ez a blog lesz a vádirat.
(De kisvárosunkat mi így is szeretjük ... - Ámbár, megvan a saját véleményünk.)

2010. szeptember 13., hétfő

Ők tudták az utat - Nekik sikerült

Mivel már annyi szó volt arról, hogy Ócsa úthálózata elavult és fejlesztésre szorul, hogy a vasúti átjárókat rendezni kell, s hogy állítólag az eladósított városunknak nincs erre pénze, no meg az önkormányzat előtti járdaszakasz átépítésén kívül nem volt más lehetőség a fejlesztésre, - nos hát ezért és ennek cáfolataként most két olyan, nálunk nagyságrendileg kisebb település 4 pályamunkáját mutatnám be, melyet teljes mértékben (100 %) támogatási pénzből oldottak meg.
Csupán azért, mert ők tudták a dolgukat, ismerték a helyes utat. Ezért nekik sikerült

Érdemes végig nézni és irigykedni, netán elgondolkodni, - a jelenlegi városvezetésünkről!


Bugyi:
Térségi elérhetőség javítása a 4604., 4617., 5202., 5204. és 52102. j. utakon (KM-08)
Közlekedésfejlesztés KMOP-2.1.1/A
Megítélt támogatás összege: 3 617 030 172 Ft
Projekt összköltsége 3 617 030 172 Ft
Támogatási arány 100 %
A projekt címe: Térségi elérhetőség javítása az 4604., 4617., 5202., 5204. és 52102.j. utakon.
  • 4604. j. összekötő út 0+000 - 6+087 km szelvények közötti szakaszának felújítása: Hidegremixelt alaprétegre épített három réteg aszfaltburkolat. 4 db csomópont kerül felújításra.
  • 4617. j. összekötő út 0+063 - 2+405 km szelvények közötti szakaszának felújítása: Méretezett aszfalt megerősítés és kétoldali szélesítés. 1 db csomópont kerül felújításra.
  • 5202. j. ök. út 2+875 - 15+738 km sz. közötti szakaszának felújítása: Profilba marás, széleken CKh burkolatalap csere, 2 réteg aszfalterősítés, valamint kültéri szakaszon CKh (remix) burkolatalapra 23,0 cm betonburkolat építés.
  • 5204. j. ök. út 0+022 - 9+850 km sz. közötti szakaszának felújítása: Profilba marás, széleken CKh burkolatalap csere, 2 réteg aszfalterősítés, valamint kültéri szakaszon CKh (remix) burkolatalapra 23,0 cm betonburkolat építés.
  • 52102. j. bekötő út 0+004 - 3+725 km sz. közötti szakaszának felújítása: Profilba marás, széleken CKh burkolatalap csere, 2 réteg aszfalterősítés, valamint kültéri szakaszon CKh (remix) burkolatalapra 20,0 cm betonburkolat építés.
.
Bugyi nagyközséget elkerülő út 1. szakasz (KMOP-2.1.1/A-2008-0019)
Közlekedésfejlesztés KMOP-2.1.1/A
Megítélt támogatás összege 1 010 400 000 Ft
Projekt összköltsége 1 010 400 000 Ft
Támogatási arány 100 %

"Feladat a generálkivitelező kiválsztása közbeszerzési eljárással. Az I. szakasz: jogerős építési engedéllyel rendelkezik, hossza 5,4km (5202-5206 utak között), része a projektnek egy ötágú és egy négyágú körforgalom kialakítása, egy útkereszteződés és 5 földút csatlakozás, kialakításra kerül egy tengelysúlymérőhely is. Párhuzamos és kiszolgáló, megerősített földutak mintegy 2500m hosszban.
Pályaszerkezet: forgalmi vizsgálat alapján meghatározott terhelési osztály szerint az érvényben lévő ÚT 2-1.202 Aszfaltburkolatú útpályaszerkezetek méretezése és megerősítése műszaki előírásban foglaltak és az ÚT 2-3.301 Útépítési aszfaltkeverékek műszaki előírásban foglaltak alapján.

 A projekt főbb műszaki paraméterei (ÚT 2-1.201 alapján)
Műszaki jellemzők: külterületi szakasz
Az út besorolása:K.V.A.
Domborzati viszonyok:síkvidék
Tervezési sebesség:90 km/h
Hossza:5,4 km
Keresztszelvény adatok
Sávok száma:2x1
koronaszélesség:12,00 m
burkolat szélesség:7,50 m
forgalmi sáv szélessége:3,50 m
külső bizt. sáv (padkán belül):0,25 m
padka:2,50 m
.

Bugyi nagyközséget elkerülő út 1. szakasz (KMOP-2.1.1/A-2009-0005)
Megítélt támogatás összege 1 181 193 137 Ft
Projekt összköltsége 1 181 193 137 Ft
Támogatási arány 100 %

Feladat a generálkivitelező kiválsztása közbeszerzési eljárással. Az I. szakasz: jogerős építési engedéllyel rendelkezik, hossza 5,4km (5202-5206 utak között), része a projektnek egy ötágú és egy négyágú körforgalom kialakítása, egy útkereszteződés és 5 földút csatlakozás, kialakításra kerül egy tengelysúlymérőhely is. Párhuzamos és kiszolgáló, megerősített földutak mintegy 2500m hosszban. Pályaszerkezet: forgalmi vizsgálat alapján meghatározott terhelési osztály szerint az érvényben lévő ÚT 2-1.202 Aszfaltburkolatú útpályaszerkezetek méretezése és megerősítése műszaki előírásban foglaltak és az ÚT 2-3.301 Útépítési aszfaltkeverékek műszaki előírásban foglaltak alapján. A projekt főbb műszaki paraméterei (ÚT 2-1.201 alapján) Műszaki jellemzők: külterületi szakasz Az út besorolása: K.V.A. Domborzati viszonyok: síkvidék Tervezési sebesség: 90 km/h Hossza: 5,4 km Keresztszelvény adatok Sávok száma: 2x1 koronaszélesség: 12,00 m burkolat szélesség: 7,50 m forgalmi sáv szélessége: 3,50 m külső bizt. sáv (padkán belül): 0,25 m padka: 2,50 m.

Újhartyán:
Térségi elérhetőség javítása a 4606. és 51101. j. utakon (KM-12)
Közlekedésfejlesztés KMOP-2.1.1/A
Szerzõdésben megítélt támogatás 348 258 791 Ft
Szerzõdésben elfogadott összköltség 348 258 791 Ft
Támogatási arány 100 %

A projekt címe: Térségi elérhetőség javítása a 4606. és 51101. j. utakon. 4606. j. összekötő út 23+400 - 26+480 km szelvények közötti szakaszának felújítása: Méretezett megerősítés. 1 db híd kerül felújításra. 51101. j. összekötő út 6+625 - 10+576 km szelvények közötti szakaszának felújítása: Méretezett megerősítés. 9 db autóbuszöböl kerül felújításra.

*

Csakhogy érezzük a gondoskodást: Bugyi község 5.808.623.309,- Ft, azaz 5 milliárd 808 millió 623 ezer 309 forintot zsákmányolt be és költött útjaira.
Az elkerülő uat mint látható, 90 km/ó sebességre tervezték.
Újhartyán kis település 348 millió 258 ezer 791 forintot kapott és költött útjai fejlesztésére.
Ócsa azonban egy fillért sem és nem is fejlesztett.
A város saját kezelésű belső útjain még a kátyúzást, a gödrök javítását sem végzik.
Ne feledjük város lennénk.
Ne feledjük a városvezetők nevét.
(Károlyság van.)
*

6 megjegyzés:

  1. Bugyin mintha nagyobb lenne a teherautóforgalom. Talán ezért kaptak annyi pénzt az elkerülőre, és mivel nagy teherbírású betonból van, nem aszfaltból jóval drágább is. Mivel rajtunk már nem járnak keresztül, kötve hiszem hogy kapnánk akár egy fillért is ilyesmire. Persze a település főbb útjainak nagy része katasztrofális állapotban van. Leginkább az általános iskola környéke szomorít el. Felhívnám a kedves vezetőség figyelmét, hogy sokkal égetőbb, és hasznosabb lenne oda telepíteni egy közlekedési lámpát, vagy akár egy állandó sebességmérőt. Nem beszélve arról, hogy a drágalátos szülők mindegyike a bejárat előtt akar megállni, még nagyobb fennforgást okozva. De ha más egyébre nem is tellik szegény kis városunknak, a két "településőr" mellett beleférhetne egy kis kiadás, hogy valaki legalább odaálljon, és ügyeljen arra, hogy a gyerekek biztonságosan tudjanak átkelni az úton.

    VálaszTörlés
  2. Még: Ezt végezhetné például a két településőr is. Szerintem belefér a napi 8 órájukba.

    VálaszTörlés
  3. Bugyi község teherautó forgalma nem jelentősebb, mit Ócsáé. Itt a malom, a betonüzem nehézgépjárművekkel szállít. Aztán sokan erre vágják le az utat, ezért van átmenőforgalom is, sajnos. A lényeg azonban mégis az, hogy Bugyi 3 100%-s pályázatot kapott, mert jelentkezett. Ócsa azonban nem pályázott. Bugyi elkerülő útra és belső útjaira egyaránt nyújtott be anyagot. Ócsa egyre nem tett próbálkozást. Pedig köztudott milyen a Bajcsy kifelé vezető része. Bugyi nagy sebességű útra adott be igényt. Nekünk elég lenne a 80-as tempó is, csak legyen alattunk kátyúmentes aszfalt. És akkor most arról még nem is írtam, hogy mennyi kilométer járdát, kerékpár utat valósítottak meg uniós pénzből. Mi erre itt Ócsán mennyit is fordítottunk? Semmit, mert a városvezetés nem pályázott erre sem. De hagyjuk is Bugyit. Hagyjuk Dabast, bár utánuk Ócsa a környék legnagyobb lélekszámú települése a térségben. Tehát Dabas ez ügyben tett fejlődését sem sorolom.
    Viszont itt van Újhartyán. Ott nem lehet azt mondani, hogy azért kaptak, mert átjárnak rajtuk. Nem. Azért kaptak mert pályáztak és a településüket akarták ezzel lendületbe hozni.
    Különben meg ne legyél hitetlen azzal, hogy már előre kijelented, hogy mi egy fillért sem kaptunk volna. Ezzel nem lehet fedezni a tetye-tutya Károlykodást. Más lenne a helyzet, ha pályáztak volna és nem sikerült volna.
    De maradva soraidnál. Panaszolod a Falu Tamás utca és az iskola környéki állapotokat. Elmondom, arra is lett volna mód, és lehetőség. lehetett volna javítani a helyzeten, akár pályázat útján is. Nem tették. Ezért jogos a felháborodás.
    Egyet lehet tenni.
    Ne rájuk, hanem másra szavaz. Most lehet választani. Változtass a dolgokon.

    VálaszTörlés
  4. Tisztelt „Névtelen”!

    Én Dudás Tibor vagyok az egyik „településőr”!
    Mivel megszólított, szeretnék reagálni a bejegyzésére:
    - Ugyan a feladatkörünkben nem szerepel a forgalomirányítás, mégis minden reggel 7.15 -7.20 körül kint vagyunk mindketten az Általános Iskola előtti gyalogos átkelőhelynél és becsöngetésig segítünk azoknak akik ezt igénybe veszik.
    - Önnek már valószínűleg nincs iskolás korú gyermeke, vagy még nincs, (és ez nem sértés) mert nem tűnik fel az ottlétünk, pedig a sárga mellény elég feltűnő. Továbbá ugyanígy nem veszik ezt észre azok a szülők sem, akik a „zebrától” 4-10 méterre szaladgálnak át a kocsik között a gyerekeikkel, sőt ami még rosszabb csak a megállnak és az autó biztonságából csak a gyermeküknek mondják, hogy szaladjanak át az úttesten.
    - Ha irányunkban ismét „közlendője” van, észrevételét szívesen vesszük személyes találkozás keretén belül is, hiszen az építő jellegű javaslatok a munkánkat segítik.
    Tisztelettel: Dudás Tibor

    VálaszTörlés
  5. Azért én mindenképpen pozitívumnak tekintem, hogy egyre többen olvassák a blogot, sőt az érintettek reagálnak a nekik szánt kérdésekre (kivéve a városvezetőket)! Itt van példának az UPC esete és most Dudás Tibor Úr válasza is!

    VálaszTörlés
  6. Én pedig csak annyit tudok hozzátenni, hogy köszönöm.
    Köszönöm minden hozzászólónak a véleményét, a válaszokat.
    Ha Névtelen hozzászóló nem említi az általa tapasztaltakat, akkora Dudás Tibor sem vázolta volna az általa megélteket.
    Köszönöm a felvetést azért is, mert utoljára erről a reggeli helyzetről, ami az iskola körül naponta kialakul, csak a korábbi fórumon volt szó. (Akkor még nem volt településőri szolgálat.) A főrumot a felvetésekkel együtt nyom nélkül eltüntették,még csak nem is archiválták. Az akkor kért ez ügybeli beavatkozást elfeledték. A városvezetés tavaly sem, és idén sem foglalkozott az ott kialakult problémákkal. A kért gyalogátkelőhely nem épült meg. Jelzőlámpás védelmet nem kapott a közintézmény. A buszmegállót nem rendezték. Az úttal nem foglalkoztak arra a részre még csak nem is pályáztak. Szóval letojják az egészet. Az ott kialakult helyzetet, a lakosságot, és mindent. A közlekedési káosszal, az emberek és köztük a tanulók biztonságával nem foglalkoznak. Ez a tapasztalat és ezt mutatja az elmúlt időszak semmittevése.
    Marad a településőri szolgálat, a polgárőrség segítsége és minden a régiben.
    Ha csak a választás ki nem söpri a hivatalt, le nem fejezi a vezetést. Amúgy is olyan fejetlenség van. Ez tarthatatlan állapotokat eredményez. Ez tükröződik vissza a hozzászólásban vázolt jelenségben, és a hozzáfűzött elmondottakban is.
    (Károlyság van.)

    VálaszTörlés