A mi (kis)városunk - Ócsa

Ilyen város nincs még egy!
Itt minden máshogy történik, és általában az is rosszul. Ha egyszer lesz itt vezetőváltás, ez a blog lesz a vádirat.
(De kisvárosunkat mi így is szeretjük ... - Ámbár, megvan a saját véleményünk.)

2010. szeptember 15., szerda

Toljuk át a bringát most Dabasra

A tervezett fejlesztés növeli a város vonzerejét, és élhetőbbé teszi a mindennapokat.
Bugyi, Újhartyán és Dabas, élhetőbb, komfortosabb helyi életteret hoz létre.



Az 5202 j. út dabasi belterületi szakaszán 2112 m új elválasztott gyalog- és kerékpárút épül, melynek eredményeként 10 km egybefüggő térségi kerékpárút gerinchálózat jön létre. A kerékpárút mellet 6 db, 12 férőhelyes biztonságos kerékpártározó, s zöldsáv létesül, egészségesebb, komfortosabb lakókörnyezetet teremtve. Az átlagos napi forgalom a megvalósítást követően évente 10-10, majd 5-5 %-kal növekszik, elérve a 338 ÁNF/nap értéket, kerékpározásra optimális időszakban az 550-600 ÁNF/nap értéket

*

A 6m szélességű Tabáni úton 3,6 m széles, 770 m hosszban megépülő optikailag elválasztott gyalog-és kerékpárút (kétirányú) csatlakozva a már kiépített 9,98 km kerékpárhálózathoz biztosítja az akadálymentes, környezettudatos, és alternatív közlekedés feltételeit, az esélyegyenlőségi szempontoknak is eleget téve. A gyalog- és kerékpárút építéssel párhuzamosan 1 db 5 férőhelyes biztonságos kerékpártároló létesül. Az átlagos napi forgalom (ÁNF) a megvalósítást követő 5 évig évente 10 %-al, majd azt követően 5 %-al növekszik. Megegépülésével biztosított a több intzémény,pl.oktatás-nevelési, egészségügyi, közigazgatás, okmányirosa, sprotpályák, gyorsabb, biztonságosabb elérését. EGYÜTTMŰKÖDÉS:az igények megismerése és összehangolása érdekében,a projekt előkészítésénél igénybe vettük az önkormányzat útépítési projektekkel foglalkozó szakértőit, tervezőit. Cél a település közlekedésének biztonságosabbá tétele, továbbfejlesztése.A projektet könyvvizsgáló auditálja,a közbeszerzések lebonyolításához közbeszerzési szakértőt veszünk igénybe,műszaki ellenőr biztosítja a beruházás minőségi megvalósítását. A nyilvánosság biztosítja a projekt dsisszeminációját. Társadalmi hasznosság: A projekt sikeres megvalósítása hosszú távon hozzájárul a település fejlődéséhez,a jó közlekedési infrastruktúra helyben tartja a vállalkozásokat, idetelepedésre ösztönöz másokat,elősegítve a munkaerő helyben foglalkoztatását, megtartását, hozzájárul az innováció ösztönzéséhez. A projekt hozzájárul a település,a kistérség,a régió fejlődéséhez, illeszkedik a regionális programokhoz, úgymint: Természeti-épített környezet védelme és fejlesztése, Élhető régió megvalósítása. Akadálymentes Magyarország, ,a település rendezési tervéhez,a helyi építési előírásokhoz,és ezek közlekedést alátámasztó részeihez. A beruházás megvalósulásával javul a településkép,az épített környezet minősége,növekszik a lakosság komfort érzete, környezettudatossága, "élhető város" jön létre.

*

A 6m szélességű Vörösmarty úton a2*1,5 m széles,1837,66 m hosszban megépülő kétoldali kerékpársáv csatlakozva a már kiépített 9,98 km kerékpárhálózathoz biztosítja az akadálymentes,környezettudatos,és alternatív közlekedés feltételeit, az esélyegyenlőségi szempontoknak is eleget téve.A kétoldali kerékpársáv építésével párhuzamosan 2 db, 5 férőhelyes biztonságos kerékpártároló létesül. Az átlagos napi forgalom (ÁNF)a megvalósítást követő 5 évig 10%-al növekszik,majd 5%-al elérve az 981ÁNF/nap értéket. Megépülésével biztosított az oktatási, egészségügyi közigazgatási intézmények, bevásárló egységek,sportcentrum gyors,vasútállomás,bíróság,posta,bankok,mentőállomás,tűzoltóság, biztonságosabb elérése.
EGYÜTTMŰKÖDÉS:az igények megismerése és összehangolása érdekében,a projekt előkészítésénél igénybe vettük az önkormányzat útépítési projektekkel foglalkozó szakértőit,tervezőit. Cél a település közlekedésének biztonságosabbá tétele, továbbfejlesztése.A projektet könyvvizsgáló auditálja,a közbeszerzések lebonyolításához közbeszerzési szakértőt veszünk igénybe,műszaki ellenőr biztosítja a beruházás minőségi megvalósítását.A nyilvánosság biztosítja a projekt disszeminációját. Társadalmi hasznosság:A projekt sikeres megvalósítása hosszú távon hozzájárul a település fejlődéséhez,a jó közlekedési infrastruktúra helyben tartja a vállalkozásokat, idetelepedésre ösztönöz másokat,elősegítve a munkaerő helyben foglalkoztatását, megtartását, hozzájárul az innováció ösztönzéséhez. A projekt hozzájárul a település,a kistérség,a régió fejlődéséhez, illeszkedik a regionális programokhoz, úgymint: Természeti-épített környezet védelme és fejlesztése, Élhető régió megvalósítása. Akadálymentes Magyarország, a település rendezési tervéhez,a helyi építési előírásokhoz,és ezek közlekedést alátámasztó részeihez. A beruházás megvalósulásával javul a településkép,az épített környezet minősége, növekszik a lakosság komfort érzete, környezettudatossága, "élhető város" jön létre.

*
Dabas városában 10 km egybefüggő térségi kerékpárút gerinchálózat jön létre.
Bugyi Nagyközségben összesen 4573 m összefüggő, hálózatszerű kerékpárút jön létre.

Városunkban még egyetlen kilométer kerékpárút nem létesült.
(Ócsán Károlyság van.)
*


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése