Ócsán rengeteg a gond. A közlekedéssel (is).
A vasút korszerűtlen, rendezetlen a gondok állandósultak. A személyszállító vonatok kiszámíthatatlanok, rendszeresek a késések. Számos esetben már Budapest-Nyugati pályaudvarról eleve 20-30 perccel később indítják a szerelvényeket a menetrendhez képest. Ezért az esetenként már az itt várakozó, Lajosmizse felől érkező vonat sem indulhat tovább. Így mindkét irányban megbolondul a közlekedés. A minap például 45 perc késése volt az esti, Pest felé induló szerelvénynek. Ez nem ritka. A pontos, időbeni eljutás lehetetlen. Ezért sokan eleve lemondanak erről az utazásról. Ráadásul a vasút hangos üzemét, a kiépítetlen átjáró zavarát megélni és elszenvedni, komoly büntetés a helybélieknek. Sokak szerint jobban járnánk, ha a síneket felszednék és beültetnénk, ha már a városvezetés nem képes kapcsolatba lépni a szolgáltatóval és érdekeinket képviselve intézkedni. Ha azonban a vonat nem biztos és nem jó, akkor nincs más, marad a Volánbusz.
Nincs ez teljesen így azonban a fentebb sorolt és más településekkel kapcsolatosan. Ott 15-30 perces járatsűrűséggel (követési távolsággal) vannak elérhető járatok. Ez Ócsát illetően a legjobb esetben is 50 perc. Ezen belül sem busz, sem vonat. Városunk adottsága, lélekszáma ennél több és jobb közlekedést igényel. Sajnos eddig nem foglalkoztak ezzel.
A hátrányos helyzeten változtatna, ha a városvezetés leülne tárgyalni a közlekedési szolgáltatóval, a vállalatokkal a jobb közlekedés biztosítása érdekében.
A vasúttal szemben az érintett települések összefogásával kikövetelhető lenne a menetrend betartása. Amíg azonban ezért nem emelnek nyilvánosan és hangosan panaszt a vasút mellet élők, addig a MÁV nem is próbál javítani azon.
A közúti közlekedés terén megvalósítható megoldást, előrelépést jelentene, ha a Volán az 5-ös/50-s úton üzemeltetett járatainak kijelölt időpontban közlekedő, elhaladó buszaiból legalább bekérnének egy-egyet, Ócsa központi megállójának érintésére. Mondjuk például a Felsőbabádpusztán megálló busz bekanyarodna a városba és a Posta előtti megálló érintésével, egyszeri megállással folytatná útját tovább. Az ugyanis mégiscsak elfogadhatatlan és tarthatatlan, hogy Felsőbabádpusztára több busz jár, mint magába a városba. Ha ezeknek a járatoknak egy része érintőleg bejönne a városba és egy megállás erejével, könnyítene a közlekedési helyzetünkön, akkor az már jelentős előrelépés lenne.

A közúti közlekedés terén megvalósítható megoldást, előrelépést jelentene, ha a Volán az 5-ös/50-s úton üzemeltetett járatainak kijelölt időpontban közlekedő, elhaladó buszaiból legalább bekérnének egy-egyet, Ócsa központi megállójának érintésére. Mondjuk például a Felsőbabádpusztán megálló busz bekanyarodna a városba és a Posta előtti megálló érintésével, egyszeri megállással folytatná útját tovább. Az ugyanis mégiscsak elfogadhatatlan és tarthatatlan, hogy Felsőbabádpusztára több busz jár, mint magába a városba. Ha ezeknek a járatoknak egy része érintőleg bejönne a városba és egy megállás erejével, könnyítene a közlekedési helyzetünkön, akkor az már jelentős előrelépés lenne.
Ehhez kell némi ösztönzés, és lakossági támogatás, de kell a városvezetés hozzáállása is. Ez eddig nem jött össze. Most, a XXI század 10. évében ezt igazán megléphetnék. Jó lenne elérni, hogy jobb és kevesebb gonddal járó eléréshez, közlekedéshez jusson a város.
Nem ártana egy kis összefogás, ráhatás, valamint ösztönzés a városvezetés felé.
*
reptér nem kéne?
VálaszTörlésezek már túl nagy igények neked mi? reptérrel hasonlítgatod? idióta. tuti nem jársz öcsém se busszal, se vonattal!
VálaszTörlésJavaslatom!
VálaszTörlésTegyék ki nyilvános -esetleg hivatalos- helyeken (szórólapok kifüggesztésével,ill.a Közlekedési minisztériumnak /ugyanakkor a helyi vezetésnek/ írt levélben) ezeket a felvetéseket,majd készítsenek egy felmérést e "nagy létszámú város" utazó közönségének forgalomszámlálásával.
Pl.: A felvetett gyorsjárati busz megtelne-e utasokkal(és hányszor naponta) Ócsa és Pest között,hogy "majdnem" rentábilis legyen a bevezetése,fenntartása??
A vonatközlekedéssel kapcsolatban pedig fogjanak össze a Bp.-Lajosmizsei vonalon érintett lakosok,ill.az önkormányzatok, és közösen kérjék a közlekedés javítását az illetékesektől.És nem csak egy település "nyakába varrni" a probléma megoldását!!
Ha pedig csak ezen az oldalon "mondjuk a tutit",és ötletelünk mindent,abból nem sok minden jön össze.
Aki pedig annyira tájékozott ezen (és más)ügyben,hogy tudja a "tutit",miért nem fordul h i v a t a l o s a n nem csak a helyi (ha már nem bízik bennük),hanem "felsőbb szervekhez" javaslatával?? Mert az "észt osztani" (csendben,hátulról) nagyon sokan képesek....(Itt vagyok ugye én is!!?? :) )
Ha pedig "minden követ" megmozgattam,és nem kaptam egyáltalán semmi,vagy elfogadható hivatalos választ a minden rendű-rangú "illetékestől",akkor lehet "szájalni"...
Nem tudom,kedves "Fo-lak" hol,kinek, mikor vetette föl a fenti (és más)javaslatait "hivatalos" írásban,levélben??
Vagy csak ezen a "saját oldalán" fejtegeti véleményét???
Akkor viszont nincs mit mondani....
Legföljebb annyit,hogy tőlem (majdnem)távol áll a tömegközlekedés,mert megengedhetem magamnak,hogy otthon ülő "nyugger" legyek.Ha pedig el kell utaznom, a nyugdíjas időmbe belefér egy kis késés... :)Ugyanis a "nyugalom a hosszú élet titka"... :) Élj a mának,mert a holnap bizonytalan... :)
A világot pedig váltsák meg a fiatalok!
Én is megváltottam egykor, ezért vagyunk itt!!... :) :)
De azért nem árt megkérdezni az "ősöket",hogy az Ő fiatal életükhöz képest milyen a mostani??Vagyis: jobbá változott-e az élet valamelyest??És mennyi idő alatt???...
Köszönöm,hogy higgadtan(???) meghallgattak,elolvastak,mint nem(!!) "bukodista"... :):)
Dehogy kell reptér.
VálaszTörlésElég a ha jön a vonat időben, ha van, vagy lesz buszmegálló és ha sűrűbben járnak a buszok.
Így könnyebb a közlekedés, és nem kell más.
igen nem járok tömegközlekedéssel, mert még ilyen benzin árak mellett 2 embernek jobban megéri autóval bárhova menni! sőt még a birkákat sem kell elviselnem!
VálaszTörlésEzek szerint ketten osztoztok az utazási költségeken, és nem téríti a jegyárát a munkáltató. Másnál azonban nincs így. Úgy ugyanis olcsóbb. Neked legfeljebb csak a kátyúkat kell kerülgetned, bár az sem egy jó dolog. Szóval van min javítani Ócsán a közlekedést illetően. Legyen az közösségi, vagy egyéni. Engedj a teret közlekedés helyi fejlesztésének. Ne gátold a fejlődést. Elég, (baj) ha a polgármester tesz keresztbe a városnak.
VálaszTörlésigen ketten osztozunk az utazási költségen, de a cég téríti a mávot vagy volánt ill. bkv-t is, ugyan az utóbbit a cafetéria rendszerben. tehát nekem nullába van az utazás! tudtommal az egyik utazási formát a cégeknek magukra kell vállalni!
VálaszTörlésA cafeteria másról szól. Utazási költségtérítés csak célirányos lehet. A mi munkáltatónk téríti a beutazás költségét százalékosan a vidékieknek. Az egyéb juttatás, mint az étkezési utalvány mindenkinek jár, ugyanúgy, mint az ócsai gödrök. A közállapotok mindenkit érintenek, csak van akit jobban, és van akit kevésbé. Attól függ, hol élsz, mivel jársz. Ócsán szar a bejutás, mert rossz a közlekedés elosztása. Ezen javíthatna a város. Talán majd most az új vezetés megteszi. Remélem. Ránk férne.
VálaszTörlésMelyik új vezetésre gondolsz?
VálaszTörlés