A mi (kis)városunk - Ócsa

Ilyen város nincs még egy!
Itt minden máshogy történik, és általában az is rosszul. Ha egyszer lesz itt vezetőváltás, ez a blog lesz a vádirat.
(De kisvárosunkat mi így is szeretjük ... - Ámbár, megvan a saját véleményünk.)

2012. március 10., szombat

Újabb panasz a silány közlekedés kapcsán ( - a helyzet fokozódik)

Ócsa város közlekedési gondjaival már többször foglalkoztunk. Próbáltuk ezzel is a városvezetés figyelmét felkelteni. Most is ezt kívánjuk tenni.

Volt, hogy az élő fórumon szóban hívtam fel erre az embereket érintő problémára a polgármester figyelmét, mindhiába. Többször jeleztem, hogy a közeli városokba jutás a tömegközlekedési eszközökkel nehézkes, időnként kiszámíthatatlan vagy éppen rapszodikus. Roppan hézagos a közlekedés mind Dabasra, mind pedig a fővárosba. Vasúton rengeteg a késés, a kimaradás MÁV jóvoltából. Közúton meg a Volán menetrend szerinti járatai lassítják az eljutást, mert hol Alsónémedibe viszik városnézésre az utasokat, hol pedig a szomszédos gyorsforgalmi utat kikerülve állnak a az M 0-s visszatorlódásban. 
Többször kezdeményeztem, hogy a városvezetés indítson tárgyalásokat a közösségi közlekedés javítása érdekében a MÁV-val és a Volánnal. Javasoltam, hogy legalább napi két buszpárt - más kisebb települések példáján - harcoljon ki és indíttasson Ócsa. A késések csökkentése, az eljutás gyorsabbá és zökkenőmentessé tétele érdekében emeltem szót minden esetben. Erre a válasz egy esetben az volt, hogy a városvezetés előtt nem ismert az általam sorolt probléma. Egy esetben az, hogy én nem tömeg közlekedem, máskor meg az, hogy nincs fennakadás és késés a vonalon, illetve hogy minden rendben van. 
Most akkor ismét jelezném, hogy nincs minden rendben. Nagyon nincs rendben. A helyzet mondhatni változatlan, beavatkozást igényel.
Erről a MÁV blogon is többször értekeztek már.  
A mostani közléssel szeretném  elérni, hogy Ócsán a városházán is értekezzenek végre ez ügyben. Nem miattam, hanem az ingázókért.
Addig olvassuk az újabb, csokorba szedett mindennapos gondokat:

Bence egy olyan panaszlevelet továbbított hozzánk, melyet nemrég küldött el a MÁV-nak, s melyben tételesen felsorolja a mögötte álló hét hiányosságait.
A lista hosszú, előfordult késés, a fűtés hiánya, stb., de nekünk és a beküldőnek is még mindig az utastájékoztatási hiányosságok fájnak a legjobban. Az olvasói levél kiválasztása nem véletlen, manapság mi az utastájékoztatást tartjuk az egyik olyan pontnak, amin jelentősebb pénzösszeg nélkül is javítani lehetne.

Íme a beküldés:
Szia!

A héten a 142-es elővárosi vonalon (Budapest-Lajosmizse) sajnos kissé nagy volt a fejetlenség, ezért az alábbi (talán kicsit terjedelmes) panaszlevelet küldtem a MÁV-nak. Ha esetleg érdekesnek találod, akkor kikerülhetne a blogra!

Üdv,
Bence


Tisztelt MÁV-START Ügyfélszolgálat!

Szeretnék több panaszt is tenni a héten a 142-es vonalon történt késések és műszaki hibák miatt.
Sajnos egyetlen olyan nap sem volt, amikor ne történt volna valamilyen késés a vonalon, gyakorlatilag a menetrendben szereplő összes vonat késett. Ezen kívül minősíthetetlen, hogy Önök gyakran olyan vonatokat közlekedtetnek ebben a hidegben, amelyeknek 1-1 kocsijában nem üzemel a fűtés. Tovább számomra érthetetlen, miért küldenek egyes esetekben csúcsidei járatokra 1 darab Desiroból álló "szerelvényt".

Szerencsésnek mondhatom magam, hogy a hét első felében a reggeli csúcsban nem kellett az Önök "szolgáltatását" igénybe vennem, viszont ennek ellenére értesültem a reggeli órás késésekről és járatkimaradásokról, és délután sem kíméltek a 10-20 perces késésektől.
Úgy gondolom, hogy az a rendkívülinek mondott helyzet, miszerint télen hideg van és esik a hó, nem elegendő magyarázat arra, ami itt történt.

Február 8-án, szerdán a 2936 számú járatuk mindenféle indoklás nélkül csak Kőbánya-Kispesttől közlekedett. Önmagában ez még egy kisebb probléma, ami viszont sokkal zavaróbb, hogy szokásukhoz híven a Nyugati pályaudvaron a vonat sorát egyszerűen törölték a kijelzőről, mintha nem is létezne.
Számtalanszor kértem már, hogy ezt ne így tegyék, hanem próbálják felhívni az utasok figyelmét a változás tényére, nem csak semmibe venni őket. Hangos utastájékoztatást is csak egyszer hallottam ezzel kapcsolatban, ezért az előtt külön az információhoz kellett mennem. Nem hiszem, hogy ez lenne a normális lefolytatása egy ilyen esetnek, tehát szeretnék ismét panaszt tenni az utastájékoztatásért felelősök ellen.

Február 9-én, csütörtök reggel a 2959 számú járatuk 30 percet késett. (Ezzel kapcsolatban érdeklődnék, mikorra várható Felsőpakony megállóhelyre valamiféle utastájékoztatás.) Felszállás után pedig azt tapasztaltuk, hogy az egyik kocsiban (ami a teljes kapacitás 1/4-e) egyáltalán nem volt fűtés és világítás.
Este a 2918 számú járatukon szintén hasonló fűtési hiba jelentkezett, és ami a legszomorúbb, hogy ez a járat aznap már nem tér vissza Budapestre, így Önök felelőtlenül még egy másnap reggeli csúcsidei vonat utasait is teljesen semmibe vették. Szeretnék panaszt tenni a kocsik karbantartásáért felelősök ellen, valamint az ellen, aki hagyta a vonatot a hiba kiiktatása nélkül elindulni.

Február 10-én, pénteken a 2936 számú járatuk 45 percet késett. Ami különösen felháborító, hogy a késés tényét valahogy elfelejtették közölni a Nyugati pályaudvaron. Pontosabban az történt, hogy 17:10-kor 10 perc késés volt a kijelzőn, vonat sehol, mindenki vár a kijelzők előtt. 17:28-kor, amikor már a késéssel együtt is indulni kellett volna, a késés 20 percre nőtt, majd hasonlóan 17:38-kor 30-ra. Végül 17:45 körül betolták a vonatot, és a hangosbemondón közölték, hogy 30-40 perc késés várható. Ezután sikerült végül a 45 perces késés.
Őszintén szólva nem értem, ennek mi lehetett az oka. Önök nem tudnak a saját vonataikról? Nem tudom mire vélni, hogy Önök mint személyszállítási szolgáltató, nem tudják még csak azt sem megmondani, hogy mennyit fog késni az induló vonat. Azt már nem is merem feltételezni, hogy esetleg szándékosan vezették félre az utasokat. Mindenesetre ezért még egyszer egy külön panaszt szeretnék tenni az utastájékoztatásért felelősök ellen.
Amit szintén nem értek, hogy mégis hogyan gondolták, hogy 1 Desiro motorvonaton hogyan fognak kényelmesen elférni az utasok, főleg azt figyelembe véve, hogy a késés miatt csaknem 2 vonat utasait kellett elvinnie. Ezért is szeretnék külön panaszt tenni.

Amit még szeretnék megjegyezni, hogy még pénteken is láttam egy olyan szerelvényt, aminek az egyik kocsijában nem volt világítás, így vélhetően arról a kocsiról volt szó, ami már 2 napja is hibás volt. Ez minősíthetetlen.

Amint láthatják, Önök erre a hétre (legalábbis ezen a vonalon) megbuktak. Ami itt folyt, az szolgáltatásnak korántsem nevezhető. Sajnálatos módon ez nem kivételes, mert 2-3 havonta egészen biztosan van 1-1 ilyen hét, és ezen kívül heti szinten előfordul valamiféle fentiekhez hasonló probléma. Úgy látszik, hogy semmi sem változik, hiába teszek folyamatosan, évek óta panaszt, de ne aggódjanak, ez nem tántorít el, továbbra is rendszeresen kapni fognak tőlem ilyen leveleket.

Válaszukat előre is köszönöm

P. B.
  *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése