A mi (kis)városunk - Ócsa

Ilyen város nincs még egy!
Itt minden máshogy történik, és általában az is rosszul. Ha egyszer lesz itt vezetőváltás, ez a blog lesz a vádirat.
(De kisvárosunkat mi így is szeretjük ... - Ámbár, megvan a saját véleményünk.)

2012. március 1., csütörtök

Megerősítik a közterület-felügyelők jogköreit ( - eddig sem éltek vele)

Bővül a közterület-felügyeletek hatásköre az idei évtől. Több új jogosítványt is nevesít számukra az új országos szabályozás. 

Ócsa belterületén  csak külön engedéllyel közlekedhetnek a 7,5 és a 12 tonna összsúlyt meghaladó járművek. A közterület-felügyelők jelzésére kötelező lesz megállniuk a kamionsofőröknek, hogy a helyszínen megtörténhessen az ellenőrzés és az elszámoltatás. A közterület-felügyelők eddig is felléphettek a szabálytalankodókkal szemben, de ez vagy ritkán történt csak meg, vagy pedig nem kellő súllyal tették mindezt, hiszen a helyzet változatlan.  Semmi nem történt eddig, ami elrettentené a visszaeső jogszabálysértőket. A több tonnás autóbusz ugyanúgy teszteli a lakosság tűrőképességét, ahogy az alatta roskadozó járdalap teherviselő képességét. Az éjszakára az utcára leállított megrakott pótos szerelvény szintén csatlakozik a buszosok privilégiumához, rájátszik az alkalomra amikor a büntetlenség leple alatt tilosban hagyva éjszakáztatja magát. Ócsa városát úgy használják egyesek, mint a környék legszabadabb prédáját a léparkírozást illetően.  Itt zavartalanul hátrahagyható a gépjármű a szemét és sok más is. Itt nem engedély és nem bírság köteles a telephely használat mellőzése sem. A járdát a gyalogosok helyett a félreálló gépjárművek használják.   Ideális a hivatali háttér.

Ócsán úgy jönnek mennek a belterületi utakon az önkormányzati rendelettel kitiltott járművek, mintha a tilalom nem is létezne. Úgy látszik tehetik ez teljes nyugalomban, mert senki nem érvényesítteti a rendeletet. Szankcionálásról sem tudunk. A teherautók éjszakánként akár szankciók nélkül, kivilágítatlanul is tárolhatók a belterületen, mert ezzel mintha senki nem foglalkozna. A helyi buszos zavartalanul parkolhat a járdán,  a közterület-felügyelet nem lép. Nem is hallani arról, hogy megbüntették volna bármelyiküket. Cserébe ragaszkodnak is a szabálytalansághoz.

Helyi járat, haveri járat ( - teljes járdabérleti joggal)

A közterület-felügyelők, a rendőrség eddig is felléphettek volna. Azonban ez valahogy soha nem jött össze. Az ismert szabálysértők nem is törődnek az egésszel. A város és a külcsín, a megítélés nem kap szerepet.

A Volánbusz zavartalanul torlaszolja az egész járdát ( - menetrend szerint)

Ismét csak a kormány lép. 
Az új országos rendelet miatt módosítani kell a helyi szabályozást.  A közterület-felügyelők eddig is szállíthattak volna el járművet kellő indokkal. Az új rendelet, a  bővülő hatáskör új helyi szabályozást is igényel majd. Talán nem ártana  részletesen taglalni,  miként járjon el a közterület-felügyelő és hogy mikor szállíthatók majd el az egyes gépjárművek. 

A Lexus is a kiépített járdát használja parkolónak. ( - ezért sem mer szólni senki)

A bővülő feladat- és jogkörrel az ÁNTSZ mellett a közterület-felügyelők lesznek azok, akik ellenőrzik a nemdohányzók védelmében a közelmúltban meghozott intézkedések betartását a közterületeken. (A munkahelyeken (pl hivatal) kizárólag az ÁNTSZ járhat el.

Végül, de nem utolsósorban a rendelet nevesíti a közterület-felügyelet közreműködését az önkormányzat bűnmegelőzési feladataiban.

A járdára állás amolyan helyi népszokás (- a közterület-felügyelőt nem zavarva)
Az új országos rendelet miatt majd módosítani kell a helyi szabályozást. 

Magam is érdeklődve várom, a módosulást
A többségi közösséggel együtt pedig figyeljük és mérjük majd a változást.
 *

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése