A mi (kis)városunk - Ócsa

Ilyen város nincs még egy!
Itt minden máshogy történik, és általában az is rosszul. Ha egyszer lesz itt vezetőváltás, ez a blog lesz a vádirat.
(De kisvárosunkat mi így is szeretjük ... - Ámbár, megvan a saját véleményünk.)

2012. december 28., péntek

Volt egy megállóhely - Ócsai-szőlők ( - visszafejlődés)

Az illetékesek már az ősszel tudták, hogy kihasználatlan és fel akarják számolni. 
Mégsem akartak, vagy tudtak érdemben fellépni.

Az Ócsai-szőlők megállóhely még sem most veszett oda. Sorsa a katonai kivonulást követően megpecsételődött, amikor a terület magára maradt és csupán prédául szolgált az éppen arra őgyelgő, avagy éppenséggel céltudatos beszerző körúton közlekedőknek. A vasúti megállóhely forgalma ettől értelemszerűen nem lendült fel. 

Még turista út, vagy jelzés sem vezet a öreg-szőlőkhöz - elhanyagoltság
 
Ráadásul a vasúttársaság sem bánik igazán jó gazda módjára az itteni vonalhálózattal, az infrastruktúrával. 

A sínek, a biztosítóberendezések lestrapáltak, a kitérők elhanyagoltak, az állomások rossz bőrben, és így nem csoda, hogy még tavaly is az egyik leglassúbb, leg-magára-hagyottabb budapesti vonalként tartották számon a vasúti menetrendekben ezt a 142-nek jelölt  Budapest-Lajozsmizse-Kecskemét vasútpályát.

És ha már szóba jött a gazda mivolta és hozzáállása.  Az "öregecskedő" ócsai MÁV épület süllyed, repedezik és  érdemben jobb sorsára vár.  A vasútállomás vágányai közti átjárást gátló védőhálóra nem fordít gondot a társaság, így a városi önkormány által milliókért felújított vasúti aluljárót a lakosság továbbra sem használja megfelelően. Tehát hiába történt helyi áldozatvállalás az adófizetők pénzéből, a városvezetés még azt sem érte el a MÁV-nál, hogy a felújítással egyezően a rakodóvágányoktól védőhálóval zárják le a peront, hogy a síneken való gyalogosközlekedés az általunk rendbe tett, felújított aluljárón át bonyolódjon.

Ilyen előzmények, és ismeretek mellett hiába is ébredt a polgármester október végén a MÁV-START ZRT-hez az Ócsai-szőlők megállóhely megtartása érdekében íródott levéllel; - eddig sem sikerült a társaságnál a városi érdekeket érvényesítenie. Gondoljunk csak bele a közel 9000 ezres lélekszámú kisváros két vasúti kereszteződése máig rendezetlen és korszerűtlen, mondhatni kiépítetlen. A gyalogosoknak nincs külön nyomvonal, vagy járda, de a kerékpárosoknak sem. Így a mai napig a szűk keresztmetszetű átjáróban egy nyomvonalon (egy sávban) kénytelen haladni mindenki (rokkant kocsi, babakocsi, gyalogos, kerékpáros, busz, mezőgazdasági vontató, nehézgépjármű. stb.). Pedig a napi forgalom, az áthaladások száma már rég indokolttá tenni egy előírásoknak megfelelő kereszteződés kiépítését. Azonban ezért még nem igazán emelt szót rajtunk kívül senki sem. De az önkormányzat és a polgármester úr sem zaklatja egymást, vagy a vasúttársaságot a hiányosságok ügyében. 
Ha meg az állomást tekintjük, akkor is találunk számos kifogásolni valót. Ezt a MÁV is tudja. Szóra sem érdemes.

Ki gondolná ez után, hogy Ócsa városvezetését a magára hagyott kis forgalmú Ócsai-szőlők megállóhely megtartása érdekében komolyan veszik? (Főleg, hogyha eddig semmiért nem szólt.)

*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése