A mi (kis)városunk - Ócsa

Ilyen város nincs még egy!
Itt minden máshogy történik, és általában az is rosszul. Ha egyszer lesz itt vezetőváltás, ez a blog lesz a vádirat.
(De kisvárosunkat mi így is szeretjük ... - Ámbár, megvan a saját véleményünk.)

2012. december 8., szombat

Válság ( - Jobbszél)

Az asszony meggondolatlanul kinyitotta a kamra ajtaját, és alig tudott félreugrani a kizúduló bögrék elől. 
Kettő rá is esett, fájdalmas arccal tapogatta az ütés helyét.

-Mi ez? – kérdezte a férjétől, aki felelte:
-Azt mondja a Viktor mindig a tévében, hogy dolgozzunk még többet. Én szeretem a Viktort, hallgatok rá, hát még több bögrét csináltam. De mivel senki sem veszi meg, a maradékot bepakoltam a kamrába. Látnád, mi van a garázsban! De ez semmi! A múltkor elmentem a vásárba, hátha túladok rajta. Vevő nem akadt egy szál se, de árusok voltunk páran. Ült mellettem egy sajtkészítő. Panaszkodott, hogy belefulladnak otthon a sajtba, mert Viktor mondta, dolgozzanak többet, hát nyomatják keményen a sajtot, de nem bírnak szabadulni tőle. Kérdezte, nem vennék-e egy kis sajtot. Mondtam, ha vesz tőlem bögrét. De van már elég bögréje, ezért megkérdeztük a túlsó szomszédot. Ő reggeltől-estig dobozol, három méter magas dobozhalom állt előtte, szüksége volna bögrére, mert a régi eltörött, de amíg nem ad el néhány dobozt, nem fog vásárolni. Rövidesen megörültünk, mert megállt a pultjánál valami fickó, nagy szüksége volna dobozokra, de egy árva petákja sincs, mert könyveket ír, a múlt héten is írt kettőt, mert a Viktor mondta, hogy dolgozzunk többet, és ő szereti a Viktort, hát dolgozik, mint az állat, de ki a fenének kellene könyvek, amikor sajtra sincsen pénzük? Közbeszólt erre a fafaragó – kis kereszteket, sámlikat, ruhafogasokat, játékokat farigcsál –, hogy vegyünk tőle hintalovat a gyereknek, akkor ő vesz könyvet az írótól, az vehet végre dobozt és akkor a dobozos vesz tőlem bögrét, én meg veszek egy kis sajtot, de sajnálkoztunk, hogy nagyok már a gyerekek, s a keresztfiúnknak vehetnénk ugyan hintalovat, na de miből, ha egy rohadt bögrét sem adtunk el reggel óta. Valaki kitalálta, hogy csereberéljünk bögrét dobozra, dobozt könyvre, könyvet hintalóra, ez tetszett is mindenkinek, de amikor jött a gázos, és felajánlottunk neki nyolc bögrét meg egy félig kész krimit a számlára, körberöhögött.
*

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése