A jövő évi költségvetési törvénytervezet szerint a kormány az egyéb megszorítások mellett a távolsági közlekedési cégek támogatása terén is összébb húzná a nadrágszíjat, ami a jegyek és bérletek drágulásához vezethet.
Amellett, hogy a tervek szerint az utazási kedvezmények terén is a csökkentés elve érvényesül majd, az Origo.hu értesülései szerint kormány negyedével mérsékelné a közlekedési cégeknek nyújtandó állami támogatást, melyet fogyasztói árkiegészítésnek is neveznek. Idén még 109 milliárd forintot adtak e célból az olyan vállalatoknak, mint a MÁV vagy a Volán, jövőre azonban, amennyiben a tervezetet elfogadják, ez 93 milliárdra is csökkenhet.
A változások nem csupán a jegyek, de a bérletek árában is megmutatkozhatnak majd, egy tíz kilométeres buszbérlet után a Volán-társaságnak például jelenleg 5544 forint támogatást ad az állam, ami jövőre a tervezet szerint csupán 4158 forint lesz. A bérlet ára ennek különbözetével, vagyis akár 1386 forinttal is nőhet.
Mindez a kedvezményesen utazók széles körét érintené, többek között a diákokat, a 65. életévüket be nem töltött nyugdíjasokat, a fogyatékkal élőket, a sajátos nevelési igényű gyereket kísérő személyeket, valamint az álláskeresőket is.
A tervek szerint továbbá 2012-ben a MÁV Zrt. és a Volán-társaságok egybeolvadhatnak, a Széll Kálmán-tervben ugyanis megfogalmazták ezek integrálását egy új közlekedési holding keretein belül.
Mint közismert, a térség egyik legrosszabb közlekedési viszonyaival rendelkező Ócsa önkormányzata eddig nem tett lépéseket a vonatok késése és a buszjáratok gyorsabbá, valamint sűrűbbe tétele érdekében, a helyi közlekedés javítása terén. Felsőpakony már rég panaszos tiltakozását fejezete ki ez ügyében. Ők a vonatközlekedés kivizsgálását kérik. Azonban helyettünk senki nem fogja elintézni a helyzet javulását.
Főleg, ha mi magunk nem emelünk szót ezért.
Nem kéne esetleg csatlakozni?
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése