A mi (kis)városunk - Ócsa

Ilyen város nincs még egy!
Itt minden máshogy történik, és általában az is rosszul. Ha egyszer lesz itt vezetőváltás, ez a blog lesz a vádirat.
(De kisvárosunkat mi így is szeretjük ... - Ámbár, megvan a saját véleményünk.)

2011. február 12., szombat

Nem csak nyomkövetővel javítana a Volán a közlekedés színvonalán. ( - de mit tegyünk mi a közlekedésünk javítása érdekében?)

Több, az utasok kényelmét szolgáló újdonsággal is előrukkolhatna az Önkormányzat és a Volán.
Egy társcég csaknem négyszázmillió forintot nyert pályázaton. Nem egy korábban ismertettet település meg szintén több száz milliót nyert infrastrukturális, közúti, illetve turisztikai fejlesztésre. Ehhez azonban elsősorban szándék, indíttatás, és lakossági támogatás kell.

Az Alba Volán mindig élen járt a műszaki fejlesztésben - emlékeztetett Tóth István, a vállalat vezérigazgatója azon a szerdai projektnyitón, amelyet annak alkalmával rendeztek, hogy a társaság csaknem négyszázmillió forintot nyert egy uniós pályázaton.
A - 85 százalékban támogatott - nyertes pályázat révén összesen 467 millió forint fejlesztést valósítanak meg az elkövetkező két évben.
A komplex fejlesztés keretében a buszvárókban utcai bútorokat helyeznek el. Az utcai bútorzat alatt a várakozói padok minőségi-mennyiségi változását kell érteni. Ezen felül az aszfalt egyhangúságát megtörve, sok növény is lesz. E komfortérzetet növelő beruházásokon túl nagyon komoly forgalomtechnológiai, forgalomtechnikai fejlesztésekre is sor kerül. Ennél a Volánnál a kiépítendő integrált irányítási rendszer lehetővé teszi majd a cég egész flottájának - GPS segítségével történő - nyomkövetését. Megújul az utastájékoztatás. Az eddig használatos statikus tájékoztató táblák mellett több helyen is olyan intelligens készülékeket szerelnek föl, amelyek a járatok tényleges érkezésének időpontját mutatják majd. Ha a járat esetleg késik, akkor a kényszerűen módosult időpontot.
De lecserélik valamennyi pénztárgépet is, amelyek a buszokon egyúttal fedélzeti computerként is működnek majd, on-line kapcsolatban állnak a központi szerverrel.

Az üzemeltető szerint ez a fejlesztés hatalmas segítséget jelent a napi munka során:                 - Minden buszról tudjuk majd, a sofőr jelzése nélkül is, hogy éppen hol van. Baleset, műszaki hiba esetén sokkal gyorsabban tudunk reagálni, mint manapság, de úgy gondolom, ez az utasoknak is minőségi javulást jelent majd.
A statisztikák alapján egyébként a legnagyobb késések pont a Budapest vonalon vannak, a fővárosi dugók, balesetek miatt.

Ami Ócsát illeti: 
Városi buszközlekedésünk rengeteg kívánnivalót hagy maga után.  A legtöbb megálló kiépítetlen, rendezetlen.  A buszok a forgalmasabb időszakban sokszor túlzsúfoltak. A járatsűrűség nem megfelelő, az eljutási sebesség alacsony.  A buszközlekedés ennek ellenére még mindig megbízhatóbb, mint a vasúti. 
Ez azonban még sem hagyhat bennünket a tétlenségben. Ócsa városnak élni kell az adott és a rendelkezésére álló lehetőségekkel. Használnia és kihasználnia kell a vasút biztosította előnyt, amivel más települések nem élhetnek. Városi rangra kell emelni a buszközlekedést, a megállók színvonalát, kiépítettségét és helyet kell követelnünk a menetrendben a környező településekhez hasonló félóránkénti összeköttetésre.  Ócsának ezen túl szüksége van legalább egy csúcsforgalmi járat-párra, ami nem a megszokott útvonalon, hanem az autópályán át gyorsabban és más útvonalon közelíti meg a fővárost. Ezzel nem csak rövidebb menetidőt, gyorsabb eljutást, ebbéli gondoskodást biztosítanánk a városunkban élőknek, hanem új alternatívákat, elhelyezkedési lehetőségeket is biztosítanánk, hiszen az M 5-ös bevezető szakaszán a Budapest Nagykőrösi út környéke, az ottani megállók, (amit az Inrács, Kakucs, stb. járatok is használnak) a bevásárló központok nem csak vásárlási lehetőséget, hanem munkát is biztosíthatnak az önkormányzatunk illetékességi területén élő, itt adózó honpolgárnak. Ezen az útvonalon közlekedő csúcsforgalmi járat-pár (legalább napi 2 oda-vissza) a rendelkezésre álló megállókkal széles kör számára biztosítana megfelelő utazást, gyors és biztonságos eljutást, mindazon túl, hogy nagy igény mutatkozik rá.  Az így közlekedő buszokkal az Ócsa - Bp-Népliget távolság eljutátsi ideje a jelenlegi 50-55 percről akár 23-35 percre zsugorodna.  Ráadásul kikerülné az amúgy is zsúfolt 50-es út (régi ötös) és Ócsa közötti körforgalommal nehezített és lassított szakaszokat, az ott bonyolódó kamion forgalmat és a rossz szakaszokat. 

 Van ahol egymást érik a buszok. Nálunk jó ha csak óránként jár?

A kedvező adottságok ellenére úgy tűnik máig sem tudtunk élni azzal amit mások már megvalósítottak, vagy kihasználtak. Ócsa polgármesterének mihamarabb megbeszéléseket, tárgyalásokat kéne kezdeményeznie a közlekedési szolgáltatókkal a helyközi közlekedésünk javítása érdekében. Ócsa városának latba kell vetnie, és fel kell használnia, hogy több mint 9 ezer ember mozgásáról, közlekedéséről, belső és külső eljutásáról kell gondoskodnia. Nem várhatunk, nem ülhetünk tétlenül. Az emberek is változást, jobbulást akarnak. Ezért is váltottak annak idejét, amikor bizalmat szavaztak és új embert ültettek a város élére. Ez azonban nem jelenthet tétlen kényelmet, jó ambíciókat a választók megbecsülése nélkül. A helyért, a pozícióért meg kell dolgozni. A lehetőség adott, az igény megvan, a város joggal várja el a munkát a javulást a közlekedés terén is. Már nem elfogadott a régi és több évvel ezelőtti állapot. Felgyorsult, piacorientált világunkban a közlekedés szerepe roppant fontos. Jó közlekedés, a biztos eljutás a városi fejlődés, és a gyarapodás egyik állomása. Ha vonzóvá, élhetővé és gazdaságossá akarjuk tenni a városunkat akkor az utakat, a közlekedést kell sürgősséggel rendezni, hogy az emberek több irányból gyorsabban bejuthassanak a munkahelyükre, a turisták, a hétvégi kirándulók el- és kijuthassanak hozzánk. Hogy a hétvégi vonatokon érkező Ócsán leszálló kirándulók és gyerekek csoportjai töltsék meg az állomás környékét, hogy a parkjainkban a tisztáson a madárcsicsergés a siserehad turbékolásával vegyülve adjon fellendülés számunkra. De biztosítani kell a kerékpárral, hátizsákkal érkezők számára is a kátyúmentes közutat, a felfestett, vagy kiépített kerékpársávot, és a buszon érkezők biztos és garantált hétvégi járatait, a vendégszeretet és a tourinform irodát. Ehhez kérek és keresek támogatót, szövetségest, hogy serkeljük és a háttérből segítsük az önkormányzat ebbéli munkáját.

Mindhez persze kell az elkötelezettség, a szándék és a városi emberek hite, a polgármester. Elsőként a talán a Közútkezelővel, a Volánnal kell intenzív tárgyalássorozatot kezdeni. Meg kell találni a terápiát, hogy Ócsa elérhető és vonzó város legyen, hogy a 9100 fő bizton és gyorsan eljusson a napi munkájához, a helyhez, ahol dolgozik, hogy aztán visszatérve városunkat gazdagítsa. Ehhez van nagy szükség a közlekedésfejlesztéshez. Virágossá, vonzóvá kell tenni a város így is, úgy is.
Tenni kell azért is, hogy az emberek az autó helyett inkább a buszt válasszák. Tenni kell, hogy kiléphessünk a jelen kényszeréből, a gúzsbakötöttségünkből. 
*

13 megjegyzés:

  1. Mit is tegyünk?
    Talán építsük ki a járdát a vasúti átjáróba?
    Vagy inkább szedjük fel a járdát és rakjunk diszburkolatot a Bukodi háza elé?

    VálaszTörlés
  2. A Mádencián ilyenekről mirét nem lehet olvasni?

    VálaszTörlés
  3. A posta elől felszedett diszburkolat nem a Bukodi elött kötött ki.Nézz szét a Műv.ház környékén.

    VálaszTörlés
  4. Tudom, az a haveri kocsma, odajárnak inni, kávézni és azért kapta meg az önkormányzat udvaráról a korábbi díszburkolatot, amikor azt több millióért lecserélték. Nem tudtad?
    Ennek a vendéglátóipari egységnek van úgy italárusítási engedélye a jegyzőtől, hogy a 200 méter előírásnak nem felel meg.

    VálaszTörlés
  5. Jó lenne, ha a polgármester úr is olvasná ezeket, mert az sem jó, hogy hétköznap a Népligetből 18,40-kor 20,40-kor és 22,30-kor van csak busz. A délutános csak órák alatt ér haza. Itt még az óránkénti busz sem adott. Az esti moziból sem lehet visszajönni. Szombaton meg 20,40 után nincs busz! El van zárva a falu! Én itt lakom, és nincs kocsim. Más lehetőségem nincs. Foglalkozik ezzel valaki?

    VálaszTörlés
  6. Őt inkább az érdekli,mivel tudja megtömni a zsebét.Az 5000,-nyelvpótlék igényét betudta nyújtani.Arra volt esze.

    VálaszTörlés
  7. tökéletesen igaza van!

    VálaszTörlés
  8. Kedves mindannyiotok! Nem lehetne a kultúrált hozzászólások felé orientálódni? Vitatkozzunk, de személyeskedés nélkül. Kár lenne ezt a blogot ilyesmivel tönkretenni. Köszönöm!

    VálaszTörlés
  9. Igazad van, én is így gomdolom, de félek, már elkésett az aggodalmad. Ha veszed a fáradságot és elejétől végigböngészed ezt a blogot, észreveszed, hogy nem újkeletű ez a személyeskedő hangnem. Maga a blog létrehozója kezdte a provokatív stílust, amit persze sokan átvettek. Elvégre ez adja meg ennek az értelmét. Hogy a létrehozó hangneme némileg finomodott, az annak köszönhető, hogy valaki feltárta a személyét. Persze a slepp maradt.

    VálaszTörlés
  10. Inkább azt látom, hogy a blogot és annak atyját kezdték betámadni, és felkutatni, megfenyegetni. Csak hát nem találtak rajta fogásást. Ha lenne valami igaztalan az írással, vagy a blogolóval, akkor azzal már széleskörűen foglalkoznának. Nincs itt semmi gond, csak pár záptojás. Olyan ez, mint a Wikilins, csak kicsiben. Nagyon jó ez site, csak így tovább. Szükség van rá, mert érezhetőn változik az önkormányzati emberek hozzáállása a város ügyesbajos dolgaihoz, hozzánk. A többi meg csak sallang.

    VálaszTörlés
  11. Az a becsülendő fo-lak hozzáállásában, hogy annak ellenére, hogy felfedték személyét (nagyobb öröme ne legyen az illetőnek életében) folytatta jól megkezdett munkályát. Kell, hogy az eddig elnézet, eltusolt hivatali "visszaélések" a városlakók tudtára kerüljenek. Ebben nincs semmiféle provokáció. Talán arról van szó, hogy a hivatalban, ettől páran kényelmetlenül érzik magukat. Ha a slepp alatt azokat érted, akik egyetértenek vele, igazán elszomorit. Ők nagy valószinűséggel az elégedetlen adófizető állampolgárok. Ily módon lenézni őket, nagy hiba. Én nam azt irtam a blog hangneme mocskos. Egyetértek a létezésével, de személyeskedő durva hangnem nélkül. Amennyiben ez változik, sokkal népszerübb lesz az olvasótábor körében. Erre kellene megoldást találni, talán azzal, hogy a provokációra és a bedobott kesztyűre nem ráugrunk, hanem higgadtan reagálunk.
    Valószinüleg úgy is, csak üres provokációról van szó.
    Köszönöm a lehetőséget, hogy ezt leirhattam.
    A blog készitőinek további sikeres munkát kivánok.

    VálaszTörlés
  12. Én azt nem értem abban mi az öröm hogy kideritették ki ő?
    Kit érdekel?A polgármestert is tudjuk hogy ki.Számit valamit?

    VálaszTörlés
  13. Tisztelt fórumozó, blogoló!
    Nincs abban semmi misztikus, hogy ki vagyok én.
    Még a helyi választások előtt indítottuk a blogot, mert a városi fórumot szándékosan hazavágták. Az irányítás ekkor már kicsúszott az akkori polgármester kezéből. Látván a helyi történéseket, a tájékoztatás-, és az információcsere hiányát valamilyen kommunikációs csatornában gondolkodtam. Uriel segített, ő lett a blog atyja. Bár már ekkor már írtam, leveleztem, és gondokról számoltam be, de nem voltam még ismert. Városházi ismertségemet az önkormányzattal folytatott levélváltásaim alapján szereztem. Többször váltottunk e-mailt a polgármesterrel és helyettesével, valamint a jegyzővel. A polgármester-jelöléskor szavazást indítottam. Valahogy így indult a történet. Volt, aki kereste a kapcsolatot. Így találkoztam az egyik, majd a másik polgármester-jelölttel. Ezután már egymás figyelmét hívtuk fel az érdekes dolgokra, az elszalasztott lehetőségekre. Ekkor már beindult a blog. Volt, hogy egyeztettünk, majd két nyitott pályázatot kiválasztva az önkormányzathoz fordultunk, kérve, hogy vigyék a testület elé a kerékpárút és a turisztikai fejlesztés ügyét, hogy azokon induljon a város. Nevünket adtuk az írásos anyaghoz, amit magunk adtunk be. Már ekkor személyesen, név szerint én is ott voltam. Amikor még a támogató aláírások gyűltek, akkor sokan először találkoztak a nevemmel. Amikor az aktuális ülésen is részt vettünk, már tudták ki vagyok. Az önkormányzatban felszólaltunk a pályázatok érdekében. Dabas és Bugyi korábban ezen indulva építette ki a kerékpárútjait. Ócsa ebből kimaradt, lemaradt. Ekkor már ott volt az aláírásom és nevemen neveztek. Nem volt titok. Aztán egyszer be kellett mennem az okmányirodára iratot cserélni. Rá pár napra pedig névtelen fenyegetést raktak fel az oldalra, bizonyos zsarolással fűszerezve, hogy ha ezt meg azt nem teszem meg, akkor lelepleznek, felfednek, és mindent kitálalnak rólam. Nos mivel a megadott esti határidőig nem teljesítettem az ultimátumot, így a fellelhető személyes adataimat felrakták,- kivéve az okiratok számait - és összekötötték a fo-lak nevével. Nos ezen kívül semmi komprimálót nem tudtak közre adni. Pedig elhihetik, hogy ha lenne mit, akkor azt azonnal világgá kürtölnék, mint az adataimat. Ugyanis ha ebben a jogszabályi- és büntetőjogi felelősség sem tartotta vissza az elkövetőt, akkor az miért is tenné visszafogottá, ha rosszat is tudna rólam mondani. Szóval semmi újdonság nem volt a kilétemben, a nevemben, hiszen azt magam vállaltam, ha úgy tetszik, én, tártam fel. Aki ezt nagy hanggal másként állította, az nem tett mást, csak összerakta az egyéb adataimmal és közzétette. Ezzel csupán azt érte el, hogy több embert gyanúba keverve elkövette a személyes adatokkal való visszaélés jogi cselekményét. Tehát nem hős, hanem bűnelkövető.
    Ami pedig a blogot illeti. A választásokkal a Károlyságnak is vége lett, a polgármester és helyettese most nem azonos keresztnevű. Ma legfeljebb csak tamáskodásról beszélhetnénk. Ez valóban változás. Ennek ellenére a hét minden napjára futja valamire. Mindez a választások óta eltelt több mint száz nap tekintetében igen szép szám. Szerintem ha ennyit összetudtunk boronálni úgy, hogy közben a látogatottság nőt, (s csak pár ember gyalázkodik,) akkor elmondhatjuk, a blogra szükség van. Tájékoztatunk, hiányt pótolunk. Semminemű ellentét, harag, vagy személyes ok nem vezérel. Ilyenről szó nem lehet. Tisztelem a két mestert ami a levelezésekből is kiderül. De nem értek egyet bizonyos dolgokkal, történésekkel és intézkedésekkel. Ellenzem a kommunális adót, nehezményezem, hogy a város szorult helyzetében a maximális juttatásokat veszik ki a kasszából, kárt okozónak tartom a kétéves laptopok elherdálást, majd újbóli beszerzését, és még sorolhatnám.
    A blog erről is szól. Az ebbéli véleményt, folyamatosan megismerheti-, olvashatja bárki. Hozzá is szólhatnak. Többen élnek ezzel, páran meg visszaélnek. Ha viszont értelmesen, érdemben szót tudunk váltani, akkor megérte.
    Köszönöm, hogy véleményt cserélhettünk, hogy szánt rám ennyi figyelmet, hogy olvasott.

    VálaszTörlés