A mi (kis)városunk - Ócsa

Ilyen város nincs még egy!
Itt minden máshogy történik, és általában az is rosszul. Ha egyszer lesz itt vezetőváltás, ez a blog lesz a vádirat.
(De kisvárosunkat mi így is szeretjük ... - Ámbár, megvan a saját véleményünk.)

2011. május 20., péntek

Például: - Tápiószecső község közlekedése, és fejlettsége ( - összehasonlítás Ócsa városának ebéli szintjével)

Tápiószecső nagyközség, Budapesttől 50 km-re található, 6400 fő lakja.  
Ócsa városához hasonlítva, tehát egy távolabbi és kisebb, kevesebb lélekszámú településről lévén szó.

Mégis, a hírek nagyobb fejlettségről, jobb állapotokról, nagyobb fejlettségről szólnak, mint amit egy ócsai halandó elvárni sem mer a hivatalától.

Ócsa ( 9100 lakos) vasútállomása, repedező fal, graffitivel és korhadt tartóoszloppal, dúcolással.

Tápiószecsőn újabb huszonhat autóparkolót és negyven kerékpártárolót adtak át, nagyrészt uniós forrásból finanszírozott P+R beruházás második ütemekén.  

Tápiószecső (6400 lakos) vasútállomása a vonatablakból (- a különbség jól látható)
Bata József ottani polgármester tájékoztatása szerint a már korábban kialakított 39 férőhelyes parkoló egészült most ki újabb beállókkal és 40 biciklitárolóval. A nagyközség vasútállomásán található új létesítmény területén korszerű közvilágítási és térfigyelő rendszert építettek ki, s 385 négyzetméternyi zöldfelületet is létesítettek. Mint mondta, a teljes projekt 72 millió forintba, a most átadott második ütem 49 millióba került; de a település csak ennek 10 %-át fizette, mert az összeg 90 százalékát az unió biztosította.

Tápiószecső állomás



A beruházás sikere érdekében a MÁV Zrt., a Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) és a tápiószecsői önkormányzat konzorciumot hozott létre. A beruházási feladatokat a MÁV végezte, míg a parkoló fenntartását és üzemeltetését 10 évre az önkormányzat vállalta – fűzte hozzá Bata József.

Ócsa állomás





Tavaly nyár óta csaknem ezer parkolóhely és több mint 600 kerékpártároló épült hasonló összefogással, főként uniós pályázaton elnyert pénzből Pest megyében.  (Ócsán azonban egy sem.)

Tápiószecsőn kívül P+R parkoló létesült Abonyban, Albertirsán, Cegléden, Gyömrőn, Kismaroson, Nagykátán, Pilisen, Sülysápon, Szentmártonkátán, Sződligeten, Üllőn, Vecsésen és Verőcén. E létesítmények révén próbálják ösztönözni a régióban élőket arra, hogy autójukat letéve vonattal utazzanak a fővárosba.

Tápiószecső aluljáró a peronokhoz

Ócsa állomás aluljáró















Blogunk már többször mutatott példát a városvezetésnek a kilábalásra, a fejlődésre. Hányszor volt már szó a közlekedésünk hiányosságairól, a város fejletlenségéről és a vágyról, hogy felzárkózzunk és nagyságunkhoz méltón tündököljünk. Azonban hiába a jó szó, a szemléltető példa és mások jó sora, ha az önkormányzati képviselőink nem képesek fejüket kiemelni a számukra oly fontos laptopok kicsinyes bizniszétől, és magukon túl végre a városra és az itt élőkre gondolva érdemi munkába kezdjenek. 


Mondani sem kell, hogy ez Tápiószecső
Ócsa, peron (- rendezett és tiszta is lehetne)







 


Tápiószecső peronja



Ócsa állomás peronja


















Ráadásként, és nem bosszantás okán elmondom, hogy az autópályától távol eső  Tápiószecső - Budapest,  Stadionok állomás, távolság autóbusszal 60 km, és járattól függöen 55 perc, - 1 óra, 15 perc.  (Átlagos eljutási sebesség 60 km /óra)
Ócsa - Budapest, Népliget viszonylatában ez autópálya mellett 30 km, és 50 perc, 1 óra 10 perc.
(Átlagos eljutási sebesség 30 km/óra! - tehát a fele, mint a példázott nagyközség esetében.)
Ugyan ez vasúti példával, Tápiószecső - Bp Keleti pu; 45 km távolság, 45-55 perc alatt, míg 
Ócsa - Bp Nyugati pu; 33 km távolság, 55 -65 perc alatt!

Ócsa alulnézetben ( - kilátástalanság, avagy sötétség a felszín alatt)
Szóval van miről beszélni, és van min javítani. 
Jó lenne, ha az önkormányzati választottak elgondolkodnának saját szerepükön és átértékelnék törekvéseiket az elkövetkező 3 év vonatkozásában, mert jelen állapotunkban ez a mostani szint tarthatatlan, méltatlan és tisztességtelen az ócsai választópolgárokkal szemben.

*
Tápiószecső állomást felújították. A felvételi épület típusterv (MÁV II. osztályú, fővonali, 1880) alapján épült, egyes részletei még ma is az eredeti állapotban vannak. Belül kisebb átépítések történtek. Kívülről a régi vakolatdíszek eltűntek egy korábbi renoválás során. 
A kezdőponti oldalon egy emeletes, míg a végponton egy egyszerű típusőrházat és melléképületeiket találjuk. Mindkettőt lakják. Nincs raktárépület, csupán rakodóterület van.
 A pályaépítés/felújítás már befejeződött, a peronok is elkészültek. Kicserélték a fényjelzőket és a biztosítóberendezést is átkábelezik. Újramázolták a felső-vezeték tartó oszlopokat is. Maga az állomás ötvágányos volt a felújítás előtt. Az átmenő fővágányokban (III. és IV. vágány) lévő átszelési kitérőket elbontották, helyettük egyszerű kitérők látják el a feladatot, melyeknek karbantartásigényük kisebb, fenntartási költsége sokkal kevesebb és magasabb sebességgel járhatóak. Valamennyi korszerű, betonaljas, motoros állítású. 
A második és harmadik vágány közé alacsony biztonsági kerítést húztak. A peronok felújítása során itt is figyelembe vették a mozgássérültek igényeit. A kapun keresztül pedig akár autóval is fel lehet hajtani a peronra.  
A személyforgalom főleg ingázókat jelent. Árufeladás is van. 
A felvételi épület előtti téren buszmegálló és (P+R) parkoló található.
*

1 megjegyzés:

  1. Ideje lenne Ócsán is végre kezdeni valamit a lepusztult környezettel.

    VálaszTörlés