Tápiószecső nagyközség, Budapesttől 50 km-re található, 6400 fő lakja.
Ócsa városához hasonlítva, tehát egy távolabbi és kisebb, kevesebb lélekszámú településről lévén szó.
Mégis, a hírek nagyobb fejlettségről, jobb állapotokról, nagyobb fejlettségről szólnak, mint amit egy ócsai halandó elvárni sem mer a hivatalától.
Ócsa ( 9100 lakos) vasútállomása, repedező fal, graffitivel és korhadt tartóoszloppal, dúcolással.
Tápiószecsőn újabb huszonhat autóparkolót és negyven kerékpártárolót adtak át, nagyrészt uniós forrásból finanszírozott P+R beruházás második ütemekén.
Tápiószecső (6400 lakos) vasútállomása a vonatablakból (- a különbség jól látható) |
Bata József ottani polgármester tájékoztatása szerint a már korábban kialakított 39 férőhelyes parkoló egészült most ki újabb beállókkal és 40 biciklitárolóval. A nagyközség vasútállomásán található új létesítmény területén korszerű közvilágítási és térfigyelő rendszert építettek ki, s 385 négyzetméternyi zöldfelületet is létesítettek. Mint mondta, a teljes projekt 72 millió forintba, a most átadott második ütem 49 millióba került; de a település csak ennek 10 %-át fizette, mert az összeg 90 százalékát az unió biztosította.
Tápiószecső állomás |
A beruházás sikere érdekében a MÁV Zrt., a Budapesti Közlekedési Szövetség (BKSZ) és a tápiószecsői önkormányzat konzorciumot hozott létre. A beruházási feladatokat a MÁV végezte, míg a parkoló fenntartását és üzemeltetését 10 évre az önkormányzat vállalta – fűzte hozzá Bata József.
Ócsa állomás |
Tavaly nyár óta csaknem ezer parkolóhely és több mint 600 kerékpártároló épült hasonló összefogással, főként uniós pályázaton elnyert pénzből Pest megyében. (Ócsán azonban egy sem.)
Tápiószecsőn kívül P+R parkoló létesült Abonyban, Albertirsán, Cegléden, Gyömrőn, Kismaroson, Nagykátán, Pilisen, Sülysápon, Szentmártonkátán, Sződligeten, Üllőn, Vecsésen és Verőcén. E létesítmények révén próbálják ösztönözni a régióban élőket arra, hogy autójukat letéve vonattal utazzanak a fővárosba.
Tápiószecső aluljáró a peronokhoz |
Ócsa állomás aluljáró |
Blogunk már többször mutatott példát a városvezetésnek a kilábalásra, a fejlődésre. Hányszor volt már szó a közlekedésünk hiányosságairól, a város fejletlenségéről és a vágyról, hogy felzárkózzunk és nagyságunkhoz méltón tündököljünk. Azonban hiába a jó szó, a szemléltető példa és mások jó sora, ha az önkormányzati képviselőink nem képesek fejüket kiemelni a számukra oly fontos laptopok kicsinyes bizniszétől, és magukon túl végre a városra és az itt élőkre gondolva érdemi munkába kezdjenek.
Mondani sem kell, hogy ez Tápiószecső |
Ócsa, peron (- rendezett és tiszta is lehetne) |
Tápiószecső peronja |
Ócsa állomás peronja |
Ráadásként, és nem bosszantás okán elmondom, hogy az autópályától távol eső Tápiószecső - Budapest, Stadionok állomás, távolság autóbusszal 60 km, és járattól függöen 55 perc, - 1 óra, 15 perc. (Átlagos eljutási sebesség 60 km /óra)
Ócsa - Budapest, Népliget viszonylatában ez autópálya mellett 30 km, és 50 perc, 1 óra 10 perc.
(Átlagos eljutási sebesség 30 km/óra! - tehát a fele, mint a példázott nagyközség esetében.)
Ugyan ez vasúti példával, Tápiószecső - Bp Keleti pu; 45 km távolság, 45-55 perc alatt, míg
Ócsa - Bp Nyugati pu; 33 km távolság, 55 -65 perc alatt!
Ócsa alulnézetben ( - kilátástalanság, avagy sötétség a felszín alatt) |
Szóval van miről beszélni, és van min javítani.
Jó lenne, ha az önkormányzati választottak elgondolkodnának saját szerepükön és átértékelnék törekvéseiket az elkövetkező 3 év vonatkozásában, mert jelen állapotunkban ez a mostani szint tarthatatlan, méltatlan és tisztességtelen az ócsai választópolgárokkal szemben.
*
Tápiószecső állomást felújították. A felvételi épület típusterv (MÁV II. osztályú, fővonali, 1880) alapján épült, egyes részletei még ma is az eredeti állapotban vannak. Belül kisebb átépítések történtek. Kívülről a régi vakolatdíszek eltűntek egy korábbi renoválás során.
A kezdőponti oldalon egy emeletes, míg a végponton egy egyszerű típusőrházat és melléképületeiket találjuk. Mindkettőt lakják. Nincs raktárépület, csupán rakodóterület van.
A pályaépítés/felújítás már befejeződött, a peronok is elkészültek. Kicserélték a fényjelzőket és a biztosítóberendezést is átkábelezik. Újramázolták a felső-vezeték tartó oszlopokat is. Maga az állomás ötvágányos volt a felújítás előtt. Az átmenő fővágányokban (III. és IV. vágány) lévő átszelési kitérőket elbontották, helyettük egyszerű kitérők látják el a feladatot, melyeknek karbantartásigényük kisebb, fenntartási költsége sokkal kevesebb és magasabb sebességgel járhatóak. Valamennyi korszerű, betonaljas, motoros állítású.
A második és harmadik vágány közé alacsony biztonsági kerítést húztak. A peronok felújítása során itt is figyelembe vették a mozgássérültek igényeit. A kapun keresztül pedig akár autóval is fel lehet hajtani a peronra.
A személyforgalom főleg ingázókat jelent. Árufeladás is van. A felvételi épület előtti téren buszmegálló és (P+R) parkoló található.
*
Ideje lenne Ócsán is végre kezdeni valamit a lepusztult környezettel.
VálaszTörlés