Pest megye helyzetére jellemző a szinte átláthatatlan, kaotikus állapot a becsődölés szélén tántorgó intézmények, a megyei önkormányzattal szerződött cégek és a rendvédelemben helyzete. Mint ismert a megyei önkormányzat számos támogatást, juttatást kénytelen volt megszüntetni, visszavonni, vagy éppenséggel felfüggeszteni. Nem képes fizetni a közétkeztetést, saját fenntartását és még számos, kevésbé ismert dolgot. Ezek egy részét szétszórta, leosztotta a helyi önkormányzatoknak. Számos település hivatala vállalt így át részfeladatokat, és vett vagy vesz részt a teherviselésben, osztozva ezzel a párttárs által elnökölt megyei balsorsban. Mindenki spórol, vagy másra apellál. A tűzoltóság fecskendős járműért gyűjt, a rendőrség meg rajtunk, a közbiztonságon, vagy az intézkedéseken spórol.
A megye áldatlan állapotát, kivérzettségét, forráshiányát jól szimbolizálja a satnya és legatyásított rendőrség, mely morálisan erkölcsileg is a béka segge alá süllyedt. A rendőri munka szolgálunk és védünk alapelvéből mára semmi nem érződik. Szolgáltatást nem igazán nyújt, a közemberek számára, mert a bajban alig kapnak segítséget. A védelméről jobb híján mindenki maga gondoskodik, ha nem akar károsult lenni. Az állampolgárok szolgálatából a gyurcsányi filozófia rég kifogta a lovakat. A védelmünkről szinte senki nem gondoskodik, arra kapacitással, akarással a rendőr nem bír., azzal nem rendelkezik. A rendőrség és azon belül a szolgálatosok hozzáállása, erkölcsi tartása minimalizálódott. Eljutottak odáig, hogy lassan megmozdulni, intézkedni sincs kedvük. Mást sem érzékel a honpolgár. Magára és cserben hagyták a magyart. Kiszolgáltatottá váltak az emberek a sajátjukban. Mást sem érezni, tapasztalni mint, hogy csupán a pénzszerzésre, a bevételeik növelésére használják fel őket. Mindezt igazolni látszik az elkövetett bűncselekmények száma, kezelése, felderítetlensége. Az autósokat lesből támadó, levadászó rendőri közegek többsége, a vonatkozó szabályokat áthágva akár balesetveszélyes helyzeteket bevállalva, lesből támadnak a gyorshajtókra, vadászva a bevételre. Amolyan pénzleső túrákat folytatnak a fenntartásukért, a jobblétért. Eközben a napi események, a közbiztonság, az állampolgár nyugalma nem foglalkoztatja őket. Az útszéli prosti mellett úgy mennek el, mintha egy fasoron haladnának végig rezdüléstelemül. Az útszéli szemetelők, a pitiánernek számító fatolvajok, a körforgalomban strichelők, a futtatók, a szabálytalanul megállók, a világítás nélkül közlekedők, mint apró halak ficánkolnak a tova a hatósági érdektelenség okán.
Mint nemrég kiderült, állítólag nincs pénz a rendszerben. Nincs megfelelő finanszírozás és más motiváció sem. Marad a zavarosban halászás. Ezt az állomány nem csak érzi, hanem tudja és meglovagolja. Sok esetben a rendőr a maga által alacsonynak tartott bérét ugyanúgy kiegészítő tevékenységgel gyarapítja, mint a képviselő a laptoppal. Ugyanakkor az általuk lefitymált keresetért más földi halandónak nagyon sokat kell dolgoznia egy olyan munkahelyen, ahol bizony legalább annyit el kell tűrnie, mint egy körzeti meghízottnak, vagy egy választott képviselőnek. A választás pedig kétoldalú. Ugyanis van aki szakmát választ, van aki közszereplést, és van aki rendőrnek áll, más meg képviselőnek, vagy polgármesternek szegül. Mindenki maga választja a dolgát, és annak velejáróját. A különbség csupán az, hogy egyszerű munkásként a halandó állampolgár nem jogosult ezekre a sajátos bérkiegészítésekre, és a hivatalos állami, vagy egyéb juttatásokra, mint a rendőr, vagy az önkormányzati kiválasztott. Az egyszerű munkást nem támogatja lakhatással, benzinpénzzel, számítástechnikával és más egyébbel a helyi hivatal. Nem hordozza tenyerén az önkormányzat, és nem kap kiemelt figyelmet a vasúti restiben sem. Szóval a hétköznapi polgárt az adó is húzza és a hivatalnok, a közszolga is nyúzza. Tehát nem kell mindjárt rinyálni, vagy elfogadni a z önkormányzat, vagy a rendvédelem nyafogását, az állítólagos pénztelenséget, avagy a jelenlegi semmittevő hozzáállást és sanyargató népnyúzást. A pénztelenség nem reciproka a hivatástudatnak, és az elhivatottság deficitjének.
A legnagyobb baj, hogy sok magatehetetlen fiatal azért állt csak rendőrnek, mert így előbbre juthatott. Betanították, kiképezték, ingyen jutott jogosítványhoz, és amíg a képzésre járt, addig is a közember adójából fizették, támogatták, bérezték. Mindemellett csábító volt, hogy a másokkal szemben elvárt (nőknél) minimum 40 év szolgálati idővel szembeni rövid "szolgálat." A rendőr akár 20-25 év munkaviszony után jó pénzért nyugállományba vonulhatott. Ilyen mérvű támogatást a rendvédelmi dolgozókon túl, egyetlen más munkavállaló nem kapott. Sem a nehéz körülmények közt dolgozó, gyorsabban kopó üvegfúvó, sem a kohász, a martinász, a bányász, vagy az életekért felelős betegápoló, a közlekedésben nap, mint nap életveszélyes helyzeteknek kitett hivatásos járművezetők sem. És akkor most (a megyén túl ) ezek az alakok mennek tüntetni, rend-bontani és tiltakozni, miközben másoknak is hasonlatosan kitolják a nyugdíjkorhatárt, elveszik a munkanélküli támogatást és lecsökkentik az alanyi jogú ellátását. Ők mégse léphetnek le 35-40 évesen erejük teljében, szinte fiatalon, ők hiába görnyednek bele a munkába, még akkor sem, ha a köznapi melós egészségét nem óvja senki testépítéssel, saját orvossal, meg fizetett edzéssel.
Ami a fő kérdést, a korkedvezményes nyugdíjat illeti, itt a kormány ugyanazt a differenciálatlan szopatást alkalmazza, mint mindig minden kormány. A jelenlegi rendszer fenntarthatatlan és értelmetlen. Most ők a baloldal segedelmével tiltakoznak, tüntetnek.
Fizetett továbbképzés |
Gergényi idejében tiltották a maszkos felvonulást |
Ami a fő kérdést, a korkedvezményes nyugdíjat illeti, itt a kormány ugyanazt a differenciálatlan szopatást alkalmazza, mint mindig minden kormány. A jelenlegi rendszer fenntarthatatlan és értelmetlen. Most ők a baloldal segedelmével tiltakoznak, tüntetnek.
Ezért is eljárást járt |
Máskor meg fizetni kell ezért a vízért |
A nyugellátás és a víz sokba van |
Álarc |
Régebben ennél kevesebbért is őrizetbe vették az embert, majd bíró által elítélték. Erre dukál majd az úgynevezett semmisségi törvény, s lám a mostani elcseszett demokráciába ez is belefér.
Őket fogják le |
Neki van rálátása |
Még mindig válság van. Erkölcsi és morális válság ez, aminek pénzügyi kihatása, kára érződik.
Súlyos örökség nehezedik ránk és minden napjainkra. Ez nem csak megyei szinten van így, és nem csak a rendvédelmi dolgozókat, érinti.
Egy kiadott körlevél szerint a megyénkben nincs fedezete a rendőri napidíjnak, a 200 ezer forintos cafetériajuttatás egy részének és a szociális juttatások 80 százalékának. Ugyanígy nem jut pénz a külsős tolmácsokra és szakértőkre, a tanúk útiköltségére, és arra sem, hogy kifizessék, ha a körzeti megbízottak magánautóikat használják szolgálati autóként. Ezekre a tételekre körülbelül 340 millió forint kellene. Ezek fényében Ármós Sándor a dologi kiadások területén elrendelte, hogy a járművek kilométerkeretét 50 százalékra állítsák be, a saját kezelésű járműveket csak akkor javíttassák, ha az különösen indokolt, nyári gumikat pedig kizárólag a motorokon cseréljenek, azt is csak a gödöllői uniós rendezvények biztosítási feladatai miatt.
Ki mondja a frankót |
Indoklás nélkül visszavonta Ármós Sándor, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság vezetőjének kinevezését Pintér Sándor belügyminiszter. A Független Hírügynökség úgy tudja, a főkapitánnyal hétfőn reggel közölték a hírt. Utóda Simon Tamás lesz, aki korábban a Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Rendőr-főkapitányságot irányította. Úgy tudni, a leváltott főkapitánynak téves adatokat szolgáltató gazdasági vezető közalkalmazotti jogviszonyát is megszüntették.
A ma leváltott kapitány úgy fogalmazott, a költségvetés a személyi juttatásokon belül nem tartalmazza a kötelező bérfejlesztések összegét, a túlmunka pénzügyi megváltásának kerete pedig már a decemberi túlórákkal kimerült, sőt tízmillió forinttal túl is lépték azt. A főkapitány ezek miatt túlórát fizetni csak az EU-s elnökség rendőri biztosításában részt vevő állománynak engedélyez.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése