A mi (kis)városunk - Ócsa

Ilyen város nincs még egy!
Itt minden máshogy történik, és általában az is rosszul. Ha egyszer lesz itt vezetőváltás, ez a blog lesz a vádirat.
(De kisvárosunkat mi így is szeretjük ... - Ámbár, megvan a saját véleményünk.)

2011. július 2., szombat

Drágán add a jogsidat ( - drámai szigor, több havi bér lehet a büntetés)

 Drágán megfizetnek a szabálysértők az utakon július elsejétől. A tilos jelzésen való áthajtás mostantól százezer forintot kóstál, ha nincs bekötve az öv, 40 ezerbe is kerülhet. 

A helyszíni bírságolás a szabálysértési törvényben meghatározottak szerint a közigazgatás leggyorsabb és leghatékonyabb válasza a normaszegés elkövetőivel szemben. Ezt állítja a három fideszes országgyűlési képviselő-polgármester, Kovács Zoltán, Kósa Lajos és Tarlós István, akik a jelenlegi 20 ezerről 100 ezer forintra szeretnék emeltetni a helyszíni bírság összegének felső határát.


Július 1-jétől változik a közúti közlekedési szabályszegések bírságolási rendszere, egyes szabályszegések szigorúbb elbírálás alá esnek, illetve több, úgynevezett előéleti pontot jelentenek.
Az ittas vezetőkkel szemben eddig is zérótolerancia volt érvényben, július elsejétől kezdve viszont kőkeményen fizetnie kell annak, aki akárcsak egy pohár bort is felhajt. Az ittas vezetésért kiszabható legalacsonyabb bírság összege ugyanis e hónaptól kezdve százötvenezer forint. Ha pedig valakinél nyolc ezreléket meghaladó  alkoholszintet mérnek, háromszázezer forinttal bűnhődik.


Valószínűleg a jelzőlámpáknál is körültekintőbbek  lesznek a vezetők ezután. Aki ugyanis áthajt a tilos jelzésen, kereken százezer forintot kockáztat. Ugyancsak százezer forint bírság jár azért, ha a sárga lámpát hagyja figyelmen kívül a sofőr.

 
A törvény szigora azonban nem csupán a vezetőkre vonatkozik. Amennyiben  a gépjárműben utazók nem használják a biztonsági övet, akkor lakott területen belül tizenötezer, lakott területen kívül harmincezer, autóúton és autópályán pedig negyvenezer forintos büntetéssel kell számolniuk  fejenként.

Ugyanezek a tarifák vonatkoznak természetesen a vezetőre is, annyival megtoldva még, hogy a sofőr büntetőpontokat is kap a bírság mellé.
A megrögzött gyorshajtóknak érdemes lesz levenniük a téglát a gázpedálról. A rendszer annyiban változatlan, hogy minél gyorsabban hajt valaki, annál többet kell fizetnie. Ha lakott területen belül például ötven helyett hatvanhat kilométerórával autózunk, akkor azt harmincezer forintunk bánja. A legmagasabb büntetési tétel ebben a kategóriában továbbra is háromszázezer forint. Ha valaki autópályán százharminc helyett kétszáznegyvennel repeszt,  máris készítheti  a tervet  a hatszámjegyű bírság kifizetésére.

 

A most bevezetett szigorításokat a hazánkba látogató külföldieknek is érdemes lesz áttanulmányozniuk. Amennyiben ugyanis az autó külföldi vezetőjének, vagy az üzembentartójának van korábbról származó, kifizetetlen közigazgatási bírsága, akkor a járművet a hatóság  visszatarthatja. A bírság kifizetéséig a sofőr búcsút inthet a forgalmi engedélynek, ráadásul a jármű őrzéséről is a tulajdonosnak kell gondoskodnia. 
A büntetőpont-rendszert   sokan megmosolyogták, amikor kiderült: két év alatt egyetlen olyan autóvezető sem akadt, akinek összegyűlt volna annyi pontja, hogy bevonják a vezetői engedélyét. Alighanem ez a korszak is lezárult, hiszen a szigorítások értelmében két súlyos szabálysértés után is elvehető lesz a jogosítvány.
Az egyes jogsértésekhez rendelt előéleti pontszámok: szabálysértéseknél 1-5 helyett 1-8 pontra, gondatlan bűncselekmény esetén 6 helyett 9, szándékos bűncselekménynél 9 helyett 11 pontra emelkedik. Ez azt jelenti, hogy akár már két (9 pontos,) súlyos szabályszegéssel elérheti valaki a 18 pontot, amely a vezetési jogosultság fél évig tartó szüneteltetését vonja maga után.

Némileg enyhül a szigor például a vezetés közbeni mobiltelefon-használat esetében. A jövőben az ilyen kihágás maximum harmincezer forintig lesz büntethető. Persze, ha kiszámoljuk ez a percdíj, bizony így is roppant drága...


A helyi közterület-felügyelők intézkedéseik során  nem súrolták az eddig volt kiszabható bírság felső, húszezres határát. Vajon elképzelhető-e olyan ismert szabályszegés, amiért a törvénymódosítás után százezer forintos helyszíni bírságot szab ki a közterület-felügyelő? 
Például a mozgássérültek számára fenntartott helyen parkolás,  vagy a járdára való felállás, és az ott parkolás? Erre majd az elkövetkezendő idő adja meg a választ.
Egyenlőre csupán az a biztos, hogy amikor szükség lenne rájuk, akkor soha nem elérhetők.

Ócsán egyébként nem csak a közlekedési morált, hanem a szemét elhelyezési szokásokat is kéne javítani, és az elhagyott kupacokat is az ő közreműködésükkel, munkájuk által  felszámolni.
*

7 megjegyzés:

  1. Szeretném ha a kiterjesztenék a bírságot a Volánra és a BKV-ra is.
    Gyakorlatilag nagyobb biztonságban van a kislányom, amikor a buszon állva utazik az iskolába, mintha mellettem ül az autóban és nincs beövezve ??
    (Mellesleg én nem dönthetem el , hogy beövezem magam vagy nem ??)
    Ezt magyarázza már el valaki !

    VálaszTörlés
  2. Ezt az öv dolgot én sem tudom elfogadni, hiszen saját magamon kívül mást nem veszélyeztetek azzal, ha nem használom. Nem akarok tippeket adni, de a magas emeletek ablakaira sem rakunk rácsokat...Sajnos saját tapasztalat, hogy ha be lett volna kapcsolva az övem a balesetemkor, már nem írogatnék itt kommentet. Egyáltalán nem egyértelmű a jótékony használat.Ez csak egy pénzbeszedési lehetőség. Lenne sok más és fontosabb is.

    VálaszTörlés
  3. Nem lenne semmi baj a birságok összegevel CSAK a rend őreit!!! kellene lecserélni mert a mi kis városunkban az éber rendör nem figyel, havert nem, állít meg. Dabasi ha megállit ha max. auto értéke 3 milla ha több akkor mehetsz nem számit semmi rác vagy rézmuves joska feher bmw szlovak rendszám nem számít. Motor, biciklis világtás nélkül, nem érdekli. Nem erdemlik meg a rendörök hogy tiszteljuk az egyenruhat, vagy a benne levőt.

    VálaszTörlés
  4. Akkor ne kössétek be az övet, kedves elégedetlenkedők. Nem bizonyított, hogy az öv életet menthet? Ne kösd be. Remélem hallunk rólad a Kék Fényben.

    VálaszTörlés
  5. a tesókat se állítják meg szakadt kocsijukkal,elől az ölbe egy gyerekkel.

    VálaszTörlés
  6. Lassan már a balkánhoz sem hasonlíthatom magunkat, mert ezek a dolgok még ott is komolyan büntetendők. Talán csak az orosz tagországokban nem...
    A dolognak egyetlen nyertese lesz, a kőgazdag magyar ... ühüm elit... akinek innentől kevesebb gondja lesz az esetleg kekeckedő rendőrrel.
    Persze ez a rendőr eddig is tudta a dolgát, és hagyta megszegni a törvényt.
    Szar ügy.

    VálaszTörlés
  7. Az ócsai rendőrökre(?) jót biztosan nem lehet mondani, csak az egyenruhájukra hoznak szégyent, meg persze magukra, ja és a településre. Dabason nem veszik ezt észre?

    VálaszTörlés