Új autós biztonsági
szabályok léptek életbe november 1-jén. Új biztonsági felszerelésekkel
kell ellátni a 2012. november 1. után engedélyezett autótípusokat, hogy
megfeleljenek a 2009-ben elfogadott úgynevezett általános biztonsági
szabályozásnak - tudatta szerdán az Európai Bizottság.
A
jövőben engedélyezett típusoknál kötelező lesz minden autóba olyan
berendezést beépíteni, amely hang- és fényjelzéssel figyelmezteti a
vezetőt, hogy kösse be a biztonsági övét, a jelzés pedig akkor sem
szűnhet meg, ha az autó elindul.
A
jövőben az autók hátsó üléseinek elég erősnek kell lenniük ahhoz, hogy
megakadályozzák, hogy a csomagok egy esetleges ütközéskor betörjenek az
utastérbe. Emellett pedig a hátsó ülésekbe két, úgynevezett ISOFIX rögzítő pontot kell majd beépíteni, amely a jogalkotó szándéka szerint a gyerekülések egyszerűbb és biztonságosabb rögzítését teszi lehetővé.
Újfajta matricák figyelmeztetnek majd arra, hogy az első utas ülésre nem szabad a menetiránnyal szemben babahordozót elhelyezni, ha a műszerfal jobb oldalán is van légzsák.
Kötelező lesz a keréknyomás-figyelő berendezés, amellyel a bizottság reményei szerint sok defektből fakadó súlyos baleset lesz megelőzhető.
A november 1. után engedélyezett típusokba mindezeken túlmenően egy olyan kijelzőt is be kell majd építeni, amely a sebességváltás szükségességére figyelmezteti a vezetőt, amivel a bizottság szerint üzemanyag takarítható meg, az autósok vezetési stílusa pedig ezáltal környezetkímélőbb lehet.
Antonio Tajani, az Európai Bizottság alelnöke elmondta: "ezek az újítások lényegesen növelik a biztonságot azáltal, hogy csökkentik a balesetek valószínűségét, továbbá mérséklik a következmények súlyosságát. Ez az Európai Unió egyik nagyon is kézzelfogható eredménye".
A bizottság azt is tudatta, hogy 2014-től az új szabályok minden
olyan új autóra vonatkoznak majd, amelyet az Európai Unióban terveznek
értékesíteni. A bizottság célja, hogy 2020-ra az Európai Unió útjain
bekövetkezett halásos balesetek száma legalább a 2010. évi felére
csökkenjen.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése