Az átszervezések és elbocsájtások során csaknem a negyedére csökkent a Pest Megyei Önkormányzat hivatali létszáma. Csak a vízfej nem változott. Vagyis a korábbi nagy apparátust fenntartó közgyűlés foglalkoztatottjainak a száma, azaz megyei képviselők létszáma változott és nem igazodott a csökkenő feladatokhoz.
Pest Megye Önkormányzata januártól jóval kevesebb bizottsággal, - miután állami kézbe került a megye mintegy száz intézménye, - és egészen más struktúrában dolgozik tovább.
Mivel a hivatal intézményfenntartói feladatai megszűntek (e tekintetben csak a megyei sportélet szervezése maradt meg hatáskörükben), az önkormányzat minden energiáját a területfejlesztési teendőkre koncentrálhatja. Ehhez azonban pénz is szükségeltetik, amiről jelen pillanatban senki nem beszél.
A Szűcs Lajos elnökölte Pest Megye Önkormányzata az idei évtől átveszi a Közép-Magyarországi Regionális Fejlesztési Tanács, a Pest Megyei Területfejlesztési Tanács, illetve részben a Budapesti Agglomerációs Fejlesztési Tanács feladatait, - talán forrásait is, - és megkezdi a felkészülést a 2014-ben induló új uniós költségvetési ciklusra.
Az új feladat értelemszerűen új szervezetet és új működési struktúrát igényel a közlések szerint, ezért jelentősen, 105-ről 27-re csökkent az önkormányzat hivatalának létszáma. Az önkormányzat alkalmazásában maradtak között találjuk egyebek mellett Szűcs Lajos elnököt, az alelnököket, a főjegyzőt, a főépítészt és a hozzájuk tartozó titkárságok dolgozóit, összesen 27 embert.
Ezzel szemben a megyei közgyűlés létszáma nem változik, továbbra is negyvenhárom képviselő ülésezik és ülésezhet a testületben. Így a hálás szavazógépezet és a jól fizetett pártfölény megmarad.
Viszont a megyei önkormányzat költségvetése a korábbinak a hetvenedére csökkent. Szűcs Lajos ennek ellenére (még tavaly) megígérte, hogy a képviselők elmaradt járandóságát kifizeti. Hogy ez mennyire terheli meg a megye kasszáját, arról senki nem beszélt. A tények azonban azt mutatják, hogy a megyének jelentős elmaradásai vannak a közétkeztetést, a szociális ellátás, a gyermek jólétet és az energiaszolgáltatást illetően. Hogy ezeknek a tartozásoknak a rendezését, kifizetését mikorra sorolja és mennyire tartja fontosnak, arról nem szól a fáma.
Igazából mindig az a kis ember fázik rá, akiért tulajdonképpen ez a túlfizetett bagázs, mint hivatali közszféra létrejött.
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése