Ócsán rengeteg a gond. A közlekedéssel (is).
A város adottságai más településekhez viszonyítva jók, hiszen vasúti és közúti elérhetősége van. A város mellett halad az autópálya, le- és ráhajtást biztosítva, mely mind a régió központjába, Dabasra, mind a fővárosba Budapestre gyors eljutást biztosít gépkocsival. Időben kifejezve a két említett város negyedórányi távolságra van csupán. Ez akár irigységre adhatna okot. Azonban sokak számára mégis kínlódás az itteni közlekedés. Ócsáról vasúttal, vagy busszal roppant nehezen és lassan lehet csak elérni bárhova. Sokkal nehezebb az eljutás innen, mint mondjuk Felsőbabádpusztáról, mert itt a vonat megbízhatatlan, a busz meg ritka-kevés. Ráadásul rosszabb a városunk elérhetősége, vagy megközelíthetősége más kisebb és távolabbi településekhez viszonyítva is.
A vasút korszerűtlen, rendezetlen a gondok állandósultak. A személyszállító vonatok kiszámíthatatlanok, rendszeresek a késések. Számos esetben már Budapest-Nyugati pályaudvarról eleve 20-30 perccel később indítják a szerelvényeket a menetrendhez képest. Ezért az esetenként már az itt várakozó, Lajosmizse felől érkező vonat sem indulhat tovább. Így mindkét irányban megbolondul a közlekedés. A minap például 45 perc késése volt az esti, Pest felé induló szerelvénynek. Ez nem ritka. A pontos, időbeni eljutás lehetetlen. Ezért sokan eleve lemondanak erről az utazásról. Ráadásul a vasút hangos üzemét, a kiépítetlen átjáró zavarát megélni és elszenvedni, komoly büntetés a helybélieknek. Sokak szerint jobban járnánk, ha a síneket felszednék és beültetnénk, ha már a városvezetés nem képes kapcsolatba lépni a szolgáltatóval és érdekeinket képviselve intézkedni. Ha azonban a vonat nem biztos és nem jó, akkor nincs más, marad a Volánbusz.
A buszjáratok talán kicsit rendezettebbek, de a forgalmasabb időszakok óránkénti járatai roppant kevesek. Ritkák. Sokkal sűrűbb közlekedésre lenne igény. A köztes várakozási idő nagy. Számos esetben ezért túlzsúfoltak a buszok. Ez elég színvonaltalan, kulturálatlan ez is. A lassú eljutás, kifogásolható, rossz közlekedést nyújt csupán. A helyi buszmegállók elhanyagoltak, sok helyütt még járdaszigettel, esővédővel sem biztosítottak. Lehangoló képet nyújtanak az itteni állapotok. Tehát más kistelepülésekhez viszonyítva láthatóan sokkal rosszabbak Ócsán a közlekedési körülmények.
Míg Alsónémedi, Bugyi, Felsőbabádpuszta helyekre 3-4 járat biztosított, addig azonos időintervallumban Ócsára csupán egy. Van olyan napszak, hogy 3-4 órán keresztül a városba, vagy abból ki egyetlen járat sem indul. Ez az elszigeteltség nagyon rossz, és méltatlan a 9 ezret meghaladó kisváros számára. Ráadásul más helyekhez képest Ócsának egyetlen gyorsjárata sincs. Az autópályán pedig még busszal is 15-20 perc alatt lenne elérhető Dabas, vagy Budapest. Ilyen irányba egyetlen vonal nem létezik nálunk. Más délebbre fekvő kistelepülések mégis tudnak ilyent biztosítani a helyi lakosságnak. Itt azonban nem. Ma a hiányos és rossz közlekedés gyanánt Budapest végállomás közel egy óra. Így. A távolság pedig nincs 30 kilométer. Az eljutási sebesség igen alacsony, az utazásra fordított idő pedig sok. A két együttható összességében egy elavult, rosszul kalkulált közlekedési képet mutat. Ha mindehhez hozzávesszük, hogy 21 óra után a város szinte el van zárva a külvilágtól, akkor jogosan mérgelődünk, vagy keseredünk el. Egy délutános műszakban dolgozó nehezen jut már haza Ócsára. Az éjszakai munkába indulás meg kész lutri. Egy esti színházlátogató, pedig erre már abszolúte képtelen, mert a nagyvárosokból a kisvárosba eljutni az előadás után eleve lehetetlen ezekkel a szolgáltatókkal.
Nincs ez teljesen így azonban a fentebb sorolt és más településekkel kapcsolatosan. Ott 15-30 perces járatsűrűséggel (követési távolsággal) vannak elérhető járatok. Ez Ócsát illetően a legjobb esetben is 50 perc. Ezen belül sem busz, sem vonat. Városunk adottsága, lélekszáma ennél több és jobb közlekedést igényel. Sajnos eddig nem foglalkoztak ezzel.
A hátrányos helyzeten változtatna, ha a városvezetés leülne tárgyalni a közlekedési szolgáltatóval, a vállalatokkal a jobb közlekedés biztosítása érdekében.
A hátrányos helyzeten változtatna, ha a városvezetés leülne tárgyalni a közlekedési szolgáltatóval, a vállalatokkal a jobb közlekedés biztosítása érdekében.
A vasúttal szemben az érintett települések összefogásával kikövetelhető lenne a menetrend betartása. Amíg azonban ezért nem emelnek nyilvánosan és hangosan panaszt a vasút mellet élők, addig a MÁV nem is próbál javítani azon.
A közúti közlekedés terén megvalósítható megoldást, előrelépést jelentene, ha a Volán az 5-ös/50-s úton üzemeltetett járatainak kijelölt időpontban közlekedő, elhaladó buszaiból legalább bekérnének egy-egyet, Ócsa központi megállójának érintésére. Mondjuk például a Felsőbabádpusztán megálló busz bekanyarodna a városba és a Posta előtti megálló érintésével, egyszeri megállással folytatná útját tovább. Az ugyanis mégiscsak elfogadhatatlan és tarthatatlan, hogy Felsőbabádpusztára több busz jár, mint magába a városba. Ha ezeknek a járatoknak egy része érintőleg bejönne a városba és egy megállás erejével, könnyítene a közlekedési helyzetünkön, akkor az már jelentős előrelépés lenne.
A közúti közlekedés terén megvalósítható megoldást, előrelépést jelentene, ha a Volán az 5-ös/50-s úton üzemeltetett járatainak kijelölt időpontban közlekedő, elhaladó buszaiból legalább bekérnének egy-egyet, Ócsa központi megállójának érintésére. Mondjuk például a Felsőbabádpusztán megálló busz bekanyarodna a városba és a Posta előtti megálló érintésével, egyszeri megállással folytatná útját tovább. Az ugyanis mégiscsak elfogadhatatlan és tarthatatlan, hogy Felsőbabádpusztára több busz jár, mint magába a városba. Ha ezeknek a járatoknak egy része érintőleg bejönne a városba és egy megállás erejével, könnyítene a közlekedési helyzetünkön, akkor az már jelentős előrelépés lenne.
Ehhez kell némi ösztönzés, és lakossági támogatás, de kell a városvezetés hozzáállása is. Ez eddig nem jött össze. Most, a XXI század 10. évében ezt igazán megléphetnék. Jó lenne elérni, hogy jobb és kevesebb gonddal járó eléréshez, közlekedéshez jusson a város.
Nem ártana egy kis összefogás, ráhatás, valamint ösztönzés a városvezetés felé.
*
reptér nem kéne?
VálaszTörlésezek már túl nagy igények neked mi? reptérrel hasonlítgatod? idióta. tuti nem jársz öcsém se busszal, se vonattal!
VálaszTörlésJavaslatom!
VálaszTörlésTegyék ki nyilvános -esetleg hivatalos- helyeken (szórólapok kifüggesztésével,ill.a Közlekedési minisztériumnak /ugyanakkor a helyi vezetésnek/ írt levélben) ezeket a felvetéseket,majd készítsenek egy felmérést e "nagy létszámú város" utazó közönségének forgalomszámlálásával.
Pl.: A felvetett gyorsjárati busz megtelne-e utasokkal(és hányszor naponta) Ócsa és Pest között,hogy "majdnem" rentábilis legyen a bevezetése,fenntartása??
A vonatközlekedéssel kapcsolatban pedig fogjanak össze a Bp.-Lajosmizsei vonalon érintett lakosok,ill.az önkormányzatok, és közösen kérjék a közlekedés javítását az illetékesektől.És nem csak egy település "nyakába varrni" a probléma megoldását!!
Ha pedig csak ezen az oldalon "mondjuk a tutit",és ötletelünk mindent,abból nem sok minden jön össze.
Aki pedig annyira tájékozott ezen (és más)ügyben,hogy tudja a "tutit",miért nem fordul h i v a t a l o s a n nem csak a helyi (ha már nem bízik bennük),hanem "felsőbb szervekhez" javaslatával?? Mert az "észt osztani" (csendben,hátulról) nagyon sokan képesek....(Itt vagyok ugye én is!!?? :) )
Ha pedig "minden követ" megmozgattam,és nem kaptam egyáltalán semmi,vagy elfogadható hivatalos választ a minden rendű-rangú "illetékestől",akkor lehet "szájalni"...
Nem tudom,kedves "Fo-lak" hol,kinek, mikor vetette föl a fenti (és más)javaslatait "hivatalos" írásban,levélben??
Vagy csak ezen a "saját oldalán" fejtegeti véleményét???
Akkor viszont nincs mit mondani....
Legföljebb annyit,hogy tőlem (majdnem)távol áll a tömegközlekedés,mert megengedhetem magamnak,hogy otthon ülő "nyugger" legyek.Ha pedig el kell utaznom, a nyugdíjas időmbe belefér egy kis késés... :)Ugyanis a "nyugalom a hosszú élet titka"... :) Élj a mának,mert a holnap bizonytalan... :)
A világot pedig váltsák meg a fiatalok!
Én is megváltottam egykor, ezért vagyunk itt!!... :) :)
De azért nem árt megkérdezni az "ősöket",hogy az Ő fiatal életükhöz képest milyen a mostani??Vagyis: jobbá változott-e az élet valamelyest??És mennyi idő alatt???...
Köszönöm,hogy higgadtan(???) meghallgattak,elolvastak,mint nem(!!) "bukodista"... :):)
Dehogy kell reptér.
VálaszTörlésElég a ha jön a vonat időben, ha van, vagy lesz buszmegálló és ha sűrűbben járnak a buszok.
Így könnyebb a közlekedés, és nem kell más.
igen nem járok tömegközlekedéssel, mert még ilyen benzin árak mellett 2 embernek jobban megéri autóval bárhova menni! sőt még a birkákat sem kell elviselnem!
VálaszTörlésEzek szerint ketten osztoztok az utazási költségeken, és nem téríti a jegyárát a munkáltató. Másnál azonban nincs így. Úgy ugyanis olcsóbb. Neked legfeljebb csak a kátyúkat kell kerülgetned, bár az sem egy jó dolog. Szóval van min javítani Ócsán a közlekedést illetően. Legyen az közösségi, vagy egyéni. Engedj a teret közlekedés helyi fejlesztésének. Ne gátold a fejlődést. Elég, (baj) ha a polgármester tesz keresztbe a városnak.
VálaszTörlésigen ketten osztozunk az utazási költségen, de a cég téríti a mávot vagy volánt ill. bkv-t is, ugyan az utóbbit a cafetéria rendszerben. tehát nekem nullába van az utazás! tudtommal az egyik utazási formát a cégeknek magukra kell vállalni!
VálaszTörlésA cafeteria másról szól. Utazási költségtérítés csak célirányos lehet. A mi munkáltatónk téríti a beutazás költségét százalékosan a vidékieknek. Az egyéb juttatás, mint az étkezési utalvány mindenkinek jár, ugyanúgy, mint az ócsai gödrök. A közállapotok mindenkit érintenek, csak van akit jobban, és van akit kevésbé. Attól függ, hol élsz, mivel jársz. Ócsán szar a bejutás, mert rossz a közlekedés elosztása. Ezen javíthatna a város. Talán majd most az új vezetés megteszi. Remélem. Ránk férne.
VálaszTörlésMelyik új vezetésre gondolsz?
VálaszTörlés