A legfontosabb az István király utca, amely a település egyik gyűjtőútja. Az István utca állapota nem teszi lehetővé a közlekedés megfelelő lebonyolítását, így például a helyi tömegközlekedést bonyolító buszjárat megközelíthetősége a lakosság részéről sokkal kedvezőtlenebb. A helyzet javítása érdekében az utcát 1 km hosszan, 6 m szélességben, 31 cm vastag útalappal, két réteg 9 cm aszfaltborítással, süllyesztett szegély, és padka kialakításával építik át.
A Szabadság tér a település központjában található szintén jelentős forgalmú utca, amely felújítása 263 m hosszan, 5 m szélességben, 20 cm útalappal, két réteg 8 cm aszfaltburkolattal, szegélykővel, járdával, és parkoló kialakításával valósul meg. A Szabadság tér mentén 5 darab ülőpadot is elhelyeznek. Az érintett utak mentén fákat telepítenek.
A projekt összköltsége 131 966 310 Ft, ebből a megítélt támogatás 92 376 417 Ft.
A beruházás érdekessége, hogy Tatárszentgyörgy kis település, mégis 1000 + 263 méter útat újítanak fel teljes szélességében közel annyiból, mint amennyiből Ócsa városvezetése a 600 méternyi járdát. Gondoljunk bele, hogy az itteni drága díszburkolat helyett, vagy annak árából a városon belül hol lehetett volna 1,25 km hosszan teljes szélességű útfelújítást végezni? Hasznosan. Más szóval, az egész Bajcsy felújítása kijött volna az önkormányzat előtti járdaszakasz árából. Aztán azon is gondolkodjunk el, hogy városunkban hol található a fent említetthez hasonló, 5-6 méter széles, aszfaltburkolattal és szegéllyel ellátott belterületi út? A Falu Tamás utca sem az. A Széchenyi sem. A Damjanich sem. És a többi sem. Ez Ócsa városa; - önkormányzatának érdeme. Látható az eredmény. Beérett a sok évnyi polgármesterkedés.
(Nekem ezért van elegem a Károlykodásból.)
*
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése